collapse

* Recent posts

Author Topic: weyheyhey !! vs ROTATOR  (Read 6729 times)

Offline Jizzzle

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1050
  • Karma: +56/-56
weyheyhey !! vs ROTATOR
« on: August 26, 2013, 02:35:23 PM »



Offline Slash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1489
  • Karma: +88/-76
  • Bleh!
    • Foggy
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #1 on: August 26, 2013, 04:14:22 PM »
Een breakcore artiest die iets gesampled heeft zonder toestemming, das durven!  :wow:
Bleh!

Offline junglist

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4049
  • Karma: +163/-164
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #2 on: August 26, 2013, 05:30:07 PM »
oud nieuws?? :)
A Jungle List is known for liking what is called “Drummed and Base” music and are known for their pot and meth addictions. The term “Drummed and Base” comes from the fact that they like fast African style “tripped pops” music and smoke meth or “basing” while dancing like angry silver-back gorillas.

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #3 on: August 26, 2013, 05:39:10 PM »
mss moet iemand die 2 es boeken voor een vs set  :mrgreen:
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Offline Shiteknob

  • Herr ScheissKnöpf
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1468
  • Karma: +122/-102
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #4 on: August 26, 2013, 05:51:11 PM »
ghoh... hoe durft Frank :mrgreen:

die auto-ad erboven is wel nog amusant.

't is ni da Rotator ooit gedacht heeft da niemand er zou achter komen dat'ie van andere artiesten samplet. 't is fucking breakcore zeg, een genre gebaseerd op samplen. Van Elvis & co mag je samplen maar ohwee(heehee) als je't van een andere artiest doet.

pas op, zelf zou ik dat niet doen, da's een kwestie van er een erezaak van te maken. Maar ik vind wel dat't moet kunnen... 'k kan't ook van weyheyhey begrijpen dat als je daar nu eenmaal niet tegen kunt en daar iemand op gaat wijzen en ze blijven het doen...
http://soundcloud.com/shiteknob
                                                      YU!

Offline Jizzzle

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1050
  • Karma: +56/-56
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #5 on: August 26, 2013, 06:26:11 PM »
Idd al oud nieuws maar zag het hier nog nergens staan...

Reactie van weyheyhey !!:

Quote
Hello!

Well, honestly, my letter wasn't to complain about the sampling of my track. I'm not really too upset by that. I don't think it's particularly cool, but that's not what the letter was about. It was more his general dishonesty and bad treatment of my friends.

For example, Rotator regularly played 25-45 mins of my friend TechDiff's tunes in his set - passing them off as his own. Once on the SAME night TechDiff was playing. He even told TechDiff he was going to do it and gave him a list of his own tunes NOT to play! Crazy. These were unreleased tunes that TechDiff had given him and were supposed to have been releaed on PeaceOff, instead Rotator kept them to himself for YEARS.

That's just one thing.

Anyway, here is the track you're looking for:

I'm Your Daddy by weyheyhey !!

cheers

Alan


Wat dat samplen betreft: in dit geval is het wel meer een rip-off dan gesample. Ik heb heel deze hetze tussen die 2 pas ontdekt nadat 'k in een setje van weyheyhey !! dat nr van ROTATOR hoorde en me afvroeg wat voor remix dat was. Bleek dus dat het geen remix was...

weyheyhey !! heeft denk ik niets tegen samplen, op z'n site staan sample packs waarbij o.a. alle onderdelen van volledige nr's van hem zitten... 

Offline Neocortex

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1367
  • Karma: +51/-46
  • Kareltje
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #6 on: August 26, 2013, 07:28:41 PM »
Van Elvis & co mag je samplen maar ohwee(heehee) als je't van een andere artiest doet.

D'accord, maar dat was geen samplen meer hoor. Ik hoorde het direct toen ik voor de eerste keer die "No Surrenda" oplegde: eerder een collage van 1 lied dan een lied met 'samples' uit verschillende bronnen. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen, maar hij vond het blijkbaar niet erg. Breakcore is een genre 'zonder regels', maar misschien wel met een sociale code, denk ik zo.

Ik ben daarom niet minder fan van Peace Off maar heb wel al gehoord dat de marketing niet altijd even zuiver is. Aangezien het het grootste breakcorelabel van 't moment is - om niet te zeggen het enige écht grote/belangrijke/toonaangevende sinds '10 ofzo - vind ik wel dat het een soort voorbeeldfunctie mag hebben. Als je dan als 'baas' zoiets doet... meh.

Ikzelf heb ook 'zakelijk contact' ( :lol: ) met hem: al sinds februari 2012 hoor ik dat mijn track 'verry soon, punxx' [sic] zal verschijnen op zijn label. Zou hij hem tussen de Techdiffplaten en Weyheyheyschijven door ook eens opleggen?  :rofl:

Offline Jizzzle

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1050
  • Karma: +56/-56
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #7 on: August 26, 2013, 07:35:23 PM »
Als we in ROTATOR z'n volgende track Eddy wally of kabouter plop horen weten we vanwaar het komt  :mrgreen:

Offline Mathlovsky

  • Backstagers
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 44
  • Karma: +6/-2
    • Dr Mathlovsky
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #8 on: August 26, 2013, 07:55:43 PM »
Ikzelf heb ook 'zakelijk contact' ( :lol: ) met hem: al sinds februari 2012 hoor ik dat mijn track 'verry soon, punxx' [sic] zal verschijnen op zijn label. Zou hij hem tussen de Techdiffplaten en Weyheyheyschijven door ook eens opleggen?  :rofl:

binnekort komt er ne compilatie uit, sta je daar niet op ?

Offline Neocortex

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1367
  • Karma: +51/-46
  • Kareltje
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #9 on: August 26, 2013, 08:01:03 PM »
Ikzelf heb ook 'zakelijk contact' ( :lol: ) met hem: al sinds februari 2012 hoor ik dat mijn track 'verry soon, punxx' [sic] zal verschijnen op zijn label. Zou hij hem tussen de Techdiffplaten en Weyheyheyschijven door ook eens opleggen?  :rofl:

binnekort komt er ne compilatie uit, sta je daar niet op ?

Ja, 't is den diene die ik bedoel. Gij ook, zeker? Wacht ge ook al anderhalf jaar?  :lol:

Offline Mathlovsky

  • Backstagers
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 44
  • Karma: +6/-2
    • Dr Mathlovsky
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #10 on: August 26, 2013, 08:07:04 PM »
Ikzelf heb ook 'zakelijk contact' ( :lol: ) met hem: al sinds februari 2012 hoor ik dat mijn track 'verry soon, punxx' [sic] zal verschijnen op zijn label. Zou hij hem tussen de Techdiffplaten en Weyheyheyschijven door ook eens opleggen?  :rofl:

binnekort komt er ne compilatie uit, sta je daar niet op ?

Ja, 't is den diene die ik bedoel. Gij ook, zeker? Wacht ge ook al anderhalf jaar?  :lol:

Bij mij ist ne volledige ep, ietske voor de zomer geregeld.
voor compilaties hangt het af van meerdere artiesten dus kant ook wel langer duren.

Ik ken sommige dnb labels dat soms 2 jaar duurt voor dat ne track uitkomt, hangt allemaal af van verschillende factoren

Offline dekloned.be

  • Dekloned.nl / STP
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1402
  • Karma: +91/-73
  • Iteratie
    • dekloned.be # rekordstore
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #11 on: August 26, 2013, 08:45:28 PM »
Op zulke parasitaire praktijken is er maar een antwoord.


Offline Slash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1489
  • Karma: +88/-76
  • Bleh!
    • Foggy
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #12 on: August 27, 2013, 08:52:42 AM »
oud nieuws?? :)
Zo blijkt!

Track van meer dan een jaar oud:
http://rotator.bandcamp.com/track/no-surrenda-free-download

Credits naar Weyheyhey staan er nu ook bij, met link naar het (ondertussen onbestaande) origineel.

 :clown:
Bleh!

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #13 on: August 27, 2013, 09:25:14 AM »
sjaah, beetje debiele discussie if yu ask me, en vooral ook om het zo openbaar te gaan voeren

- hij zegt dat hij met het samplen zelf geen probleem heeft?

Waarom is hij dit dan begonnen in de eerste plaats, toch wel zeker omdat hij wat rancuneus was over het sample werk, volledig te begrijpen imo, maar geef dit dan ook grif toe

- als het niet om het samplen gaat, om wat dan wel? Dat hij zijn sets vult met materiaal van anderen? Jah, hij is platenbaas, dat wil zeggen, hoe dom ook, dat hij eigenaar is/ copyright heeft van alle muziek dat via zijn label gereleased wordt. Dit is toch zo bij grote labels, grote uitgeverijen, tijdschriften etc, dus mss is dat bij peace off ook zo.
(als ik zweet op een artikel, en een uitgeverij wil dit publiceren, dan moet ik iets ondertekenen dat zij het copyright krijgen over dit artikel, en dat ze het mogen gebruiken voor eigen promotie en wanneer zij dit willen, ze hoeven dit zelf niet te laten weten)

Kijk nu naar Nicholas Chevreux (Ad Noiseam-guy), die tourt ook Europa rond, die speelt toch ook (alleen) maar tracks van andere artiesten op zijn label?

Soit, iedereen weet dat rotator op zijn retour is en dat hij niet veel eigen muziek meer maakt, iedreeen weet ook dat peace off op zijn retour is, deal with it en trek er uw conclusies uit, maar zo wat stront smijten online is ook niet echt hygienisch

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: weyheyhey !! vs ROTATOR
« Reply #14 on: August 27, 2013, 09:33:02 AM »
Nicholas Chevreux produced niet hé... :) Rotator wel... Soit er zijn nog "live acts" die muziek van anderen draaien, vind het ook maar a lot of fuzz 'bout nothing :)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal