collapse

* Recent posts

Author Topic: Korg KaossPad  (Read 1892 times)

Offline tim

  • stoornis
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
  • Karma: +0/-0
  • stoornis
    • Narcosis
Korg KaossPad
« on: May 12, 2010, 07:37:32 PM »
ik ben een gelukkige bezitter van de miniKP (de kleine rode kaoss pad) maar zou nu toch wel voor het volwassen broertje willen gaan. Echter blijft de vraag: kp2 of kp3 (oud of nieuw?) De reden van 'upgrade' is functionaliteit maar ook uitbreiding...

so, spill your comments on the kaosspads, vooral van mensen die ervaring hebben met beide hoor ik graag de mening! maar iedereen mag zijn mening geven natuurlijk 

Offline Khaoz-Engine

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 896
  • Karma: +5/-11
Re: Korg KaossPad
« Reply #1 on: May 13, 2010, 01:11:09 PM »
ik heb zelf een KP3 and i should say ,it kicks his lil brothers ass  :twisted:
Catch me at !

15/08/2012 STRICTLY CORE @ the zoo hasselt
27/08/2012 MGS B DAY BASH @ Minus One Ghent
12/10/2012 DEATHRAVE BENEFIT @ Steegske Ghent
19/10/2012 PHONYRIK 03 LIVE IS LIFE @ Steegske Ghent
20/10/2012 CLUB GOVIO HARDCORE @ Kalmthout
31/10/2012 STRICTLY CORE @ the zoo hasselt
[TBA] ????? UNDER DESTRUCTION 2
31/12/2012 HORIZON & HARD AS FUCK@ Birkenhead UK
05/01/2013 MR ORANGE B DAY @ Kavka Antwerp
28/02/2013  SHOCKWAVES - GHENT STEEGSKE
30/03/2013   A-BOMB:UNDERGROUND - KALMTHOUT JH GOVIO
28/04/2013   P.O.R.N - NL - DEN HAAG - Paard van Troje
10/05/2013   DEATHRAVEvsSCHOKWAVE - GENT - STEEGSKE


http://www.facebook.com/pages/Khaoz-Engine/173606272657351
www.Soundcloud.com/Khaoz-Engine

Offline Samoth

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1854
  • Karma: +9/-9
Re: Korg KaossPad
« Reply #2 on: May 13, 2010, 02:31:44 PM »
Hoewel ik er zelf ook 1 gebruik (kp2) vind ik het echt kutmachienen ....

Moest ek geld hebben tis het eerste in men setup dak zou vervangen ...

Ga voor een effectenrack man ;)

-exit 23 sound6tem-

         M.I.W

Offline Platypus

  • The director of the unholy choir.
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 247
  • Karma: +8/-8
    • Portfolio
Re: Korg KaossPad
« Reply #3 on: May 13, 2010, 02:49:32 PM »
Hoewel ik er zelf ook 1 gebruik (kp2) vind ik het echt kutmachienen ....

Moest ek geld hebben tis het eerste in men setup dak zou vervangen ...

Ga voor een effectenrack man ;)



Ik moet Samoth gelijk geven, hoewel de Kaospad echt een geestig ding is, blijft het ook maar een ding... Je zal veel betere resultaten krijgen met effecten rackskes of hardware filters enzo. Ze kosten meer maar dan heb je waar voor je geld.

Allez keuze is aan u he :)
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=https://soundcloud.com/despoilah/isolation" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=https://soundcloud.com/despoilah/isolation</a>

Offline Debris

  • Can you dig it?
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1636
  • Karma: +19/-31
Re: Korg KaossPad
« Reply #4 on: May 20, 2010, 08:40:54 PM »
Bezitter van een Kaoss pad 2.

Ik vind het ding zijn geld niet waard, je gebruikt het zelden.
Het is op zich wel een leuk concept, maar niet erg handig.
De KP3 heb ik geen ervaring mee, maar met dat het midi ondersteunt lijkt het me wel véél praktischer.
Als je toch zo'n ding wilt, pak dan de 3e variant of een kaossilator imo.
Ey! Hebje kleine vloei?
Nee, wel een grote paal!

Mango

  • Guest
Re: Korg KaossPad
« Reply #5 on: May 20, 2010, 10:58:28 PM »
Waarom zou de Kaospadd 3 zen geld nie waard zijn?

Kvind het een bangelijk toestel en tis net zoals ieder ander effectenkas een eigen manier van werken en ge moet er mee leren werken.
Synchen etc doet da toestelleke echt als geen ander en in de juiste handen kunde er zelfs liedjes mee maken. weinig toestellen die zoveel functionaliteiten combineren en zeker vo die prijs.
Tegen da ge een analoog rack hebt da evenveel kan zulde al wel enkele 1000'en euro's extra hebben uitgegeven  :whistle:

Offline Debris

  • Can you dig it?
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1636
  • Karma: +19/-31
Re: Korg KaossPad
« Reply #6 on: May 21, 2010, 08:47:23 AM »
Waarom zou de Kaospadd 3 zen geld nie waard zijn
Ik had het over de KP2, de KP3 heb ik namelijk geen ervaring mee en kan ik geen oordeel over geven.
Het lijkt me wel een veel uitgebreider machientje en de midi ondersteuning lijkt me veel praktischer. Maar of het z'n 200-300 waard is...
Ey! Hebje kleine vloei?
Nee, wel een grote paal!

Offline tim

  • stoornis
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
  • Karma: +0/-0
  • stoornis
    • Narcosis
Re: Korg KaossPad
« Reply #7 on: May 21, 2010, 06:00:50 PM »
mja, rack units heb ik al staan, niet de high end maar goed genoeg voor de amateur die ik ben. Maar die rack ga ik niet meesleuren voor een live setje... we sleuren al genoeg bazar mee.

kzal toch upgraden denk ik...
peace

Offline Samoth

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1854
  • Karma: +9/-9
Re: Korg KaossPad
« Reply #8 on: May 21, 2010, 10:22:37 PM »
Waarom zou de Kaospadd 3 zen geld nie waard zijn?

Tegen da ge een analoog rack hebt da evenveel kan zulde al wel enkele 1000'en euro's extra hebben uitgegeven  :whistle:

Sorry jeroen maar dit vind ik Bulkrap ...Tga ook over het resultaat/sound he , ni over `de hoeveelheid` effecten ... who gives a shit oeveel g er mee kunt alst resultaat ni gewenst is ... Kheb al veeeeel effecten/bakken gehoord waar ne kaospad noooooooit ga kunnen aan typen...:whistle:  ... leuk eenvoudig simpel dingske, gebruiksvriendelijk ... meer is het niet imo...
-exit 23 sound6tem-

         M.I.W

Mango

  • Guest
Re: Korg KaossPad
« Reply #9 on: May 21, 2010, 10:44:29 PM »
Waarom zou de Kaospadd 3 zen geld nie waard zijn?

Tegen da ge een analoog rack hebt da evenveel kan zulde al wel enkele 1000'en euro's extra hebben uitgegeven  :whistle:

Sorry jeroen maar dit vind ik Bulkrap ...Tga ook over het resultaat/sound he , ni over `de hoeveelheid` effecten ... who gives a shit oeveel g er mee kunt alst resultaat ni gewenst is ... Kheb al veeeeel effecten/bakken gehoord waar ne kaospad noooooooit ga kunnen aan typen...:whistle:  ... leuk eenvoudig simpel dingske, gebruiksvriendelijk ... meer is het niet imo...
Voor live te spelen is da toch wel 1 van de gedroomde toestellen vind ik ja. Ik heb er al een paar keer mee zitten prullen bij ne maat en ik ben helemaal verkocht.
Ge hebt ne shitload aan effecten binnen handbereik (ge moet ze wel finetunen! want de presets zijn soms nogal bruut)
Heel gebruiksvriendelijk.
Ge kunt 2 effecten tegelijk gebruiken en tergelijkertijd me 1 hand de paramters van die 2 effecten aanpassen.
Het is heel klein. Ge kunt em gebruiken als midi controller, ge kunt ermee samplen (handig voor djsets)
Ge kunt bijna ieder topke zelf instellen dus ge kunt em echt personaliseren.
De vocoder da erin zit is nie even uitgebreid als de microkorg maar komt wel deels overeen (en zo'n microkorg da is toch ook wel tof speelgoed)

Oké der zitten sommige effecten nie in maar diegene die erin zitten vind ik goed uitgewerkt.
Ge kunt het dan nie vergelijken me analoge effectenbakken ma dan nog voor die prijs, grootte valt em er ook nie mee te vergelijken.

En de geluidskwaliteit zit ook wel goed vind ik het klinkt allemaal wel heel "digitaal" maar als ge op de juiste moment het juiste effect gebruikt vind ik wel da het een zekere meerwaarde aan uw sound kan geven.
Het enige nadeel misschien is da een groot deel van de effecten stillekesaan uitgemolken geraken maar da is het dan ook imo.
En zoals em aangeeft wilt em zen rode KP upgraden en dan denk ik dat hij toch gaat verschieten van wat de KP3 allemaal meer kan.

De maat bij wie ik der al mee gespeeld heb heeft een maand ermee bezig geweest om gewoon de mogelijkheden van da spel te ontdekken en die lijken echt wel bijna eindeloos. 360 euro well spent zou ik zo zeggen.
« Last Edit: May 21, 2010, 10:56:32 PM by Mango »

Offline tim

  • stoornis
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
  • Karma: +0/-0
  • stoornis
    • Narcosis
Re: Korg KaossPad
« Reply #10 on: May 22, 2010, 10:12:51 AM »
kmoet wel zeggen dat ik 360 eur er wel teveel voor vind... daarom dat ik al een tweedehands exemplaar gevonden heb  :mrgreen:

we zullen zien e, mixed opinions... das mee alles zo

alsk em ni goe vind versas ik hem wel weer...

Offline TouW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
  • Karma: +0/-0
Re: Korg KaossPad
« Reply #11 on: May 22, 2010, 12:11:08 PM »
koopt ma rap dien kp3
Ge gaat ni wete oe content dajje zijt!
en jis zijn geld meer dan waard!

Grtz Touw

Offline monorf

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1263
  • Karma: +102/-38
    • ||||||||||||||||||||||||||||
Re: Korg KaossPad
« Reply #12 on: May 22, 2010, 12:32:48 PM »

Offline tim

  • stoornis
  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
  • Karma: +0/-0
  • stoornis
    • Narcosis
Re: Korg KaossPad
« Reply #13 on: May 31, 2010, 10:43:58 PM »
mijn slechtste idee ooit om dit nu te kopen

want tis een beestig machientje ma kmag er nu geen tijd mee spendere

nog ni alles getest maar de fx zijn leuk, pad zelf is veel beter dan die mini kp. Synths zijn uitgebreider, midi functie erop, on the fly sampelen, samples inladen, me liky

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal