collapse

* Recent posts

Author Topic: Ableton, reason of iet anders?  (Read 4685 times)

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Ableton, reason of iet anders?
« on: January 03, 2010, 12:11:31 PM »
Ik vroeg me af wat het meest gebruikt wordt...of wie wat gebruikt..
en welke is het makkelijkst om mee te beginnen?

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #1 on: January 03, 2010, 12:14:05 PM »
dat is allemaal relatief imho... persoonlijk werk ik nu al lang met FL Studio... maar moest ik opnieuw kunnen beginnen zou'k toch een pakket leren die meer ondersteund is door andere zaken (hardware, software, "support" op't internet etc)

'k Zou graag Ableton en Cubase leren maar te weinig vrije tijd daar voor...

'k zou zeggen probeert van alles eens een demo en ge zult meteen wel merken wat er jouw het gemakkelijkst ligt...

Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #2 on: January 03, 2010, 12:28:40 PM »


'k zou zeggen probeert van alles eens een demo en ge zult meteen wel merken wat er jouw het gemakkelijkst ligt...


FL studio gaak al niet proberen omdat ik binnenkort waarschijnlijk een Macbook ga kopen dusja.

en dan nog een vraagje.. als ik ableton wil downloaden: welke moet ik downloaden? de suite of de live? (of zit de live in de suite enzo? ) of is live alleen voor live te gaan en suite alleen voor te producen?

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #3 on: January 03, 2010, 12:31:23 PM »
hier staat er wat de verschillen zijn:
http://www.ableton.com/products

als ge ne mac ga kopen zou'k toch ook keer pro tools proberen... toch wel één van de standaarden bij de echte pro's...
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline crashtestdummie

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 672
  • Karma: +19/-17
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #4 on: January 03, 2010, 12:42:23 PM »
ik zou pro tools zeker afraden voor te producen !! tis de standaard in opname studio's maar voor met midi te werken is da echt niet handig.tis ook nie het goekoopste en ge zit vast aan u digidisign geluidskaart. kzou dan eerder voor logic gaan als de mac het probleem is .
DcTeK Sound6TeM
www.myspace.com/dcteksound6tem

De misdaad is georganiseerd nu de rest nog

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #5 on: January 03, 2010, 01:00:50 PM »
ik zou pro tools zeker afraden voor te producen !! tis de standaard in opname studio's maar voor met midi te werken is da echt niet handig.tis ook nie het goekoopste en ge zit vast aan u digidisign geluidskaart. kzou dan eerder voor logic gaan als de mac het probleem is .
dus genen ableton? Kga alles kr uitproberen..

Mango

  • Guest
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #6 on: January 03, 2010, 01:01:49 PM »
ik zou pro tools zeker afraden voor te producen !! tis de standaard in opname studio's maar voor met midi te werken is da echt niet handig.tis ook nie het goekoopste en ge zit vast aan u digidisign geluidskaart. kzou dan eerder voor logic gaan als de mac het probleem is .

Idd Protools is heel handig als ge zo'n tafel kunt kopen van digidesign ma voor de meeste zal da wel wa duur zijn  :mrgreen:

Logic zou naart schijnt wel HET gerief zijn op ne Mac (da leren ze bvb in het SAE instituut Rotterdam en Brussel in de richtingen Audio engineer en Electronic music producer)

aleja ieder zijn goesting natuurlijk...

Offline attekt

  • Tekno warrior
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 663
  • Karma: +1/-1
  • DcTekSoundsystem
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #7 on: January 03, 2010, 01:04:43 PM »
Logic zou naart schijnt wel HET gerief zijn op ne Mac (da leren ze bvb in het SAE instituut Rotterdam en Brussel in de richtingen Audio engineer en Electronic music producer)

aleja ieder zijn goesting natuurlijk...
Kheb da vorige week ook gehoord van nen maat die daar blijkbaar heel verliefd was op geworden op da programma, nu ja kheb er zelf nog niet mee gewerkt dus tis ook maar van horen zeggen

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #8 on: January 03, 2010, 01:05:57 PM »
ik zou pro tools zeker afraden voor te producen !! tis de standaard in opname studio's maar voor met midi te werken is da echt niet handig.tis ook nie het goekoopste en ge zit vast aan u digidisign geluidskaart. kzou dan eerder voor logic gaan als de mac het probleem is .

Idd Protools is heel handig als ge zo'n tafel kunt kopen van digidesign ma voor de meeste zal da wel wa duur zijn  :mrgreen:

Logic zou naart schijnt wel HET gerief zijn op ne Mac (da leren ze bvb in het SAE instituut Rotterdam en Brussel in de richtingen Audio engineer en Electronic music producer)

aleja ieder zijn goesting natuurlijk...

voorlopig hebk nog genen Mac dusja gaak eerst wa op ableton prutsen denk ik...

Mango

  • Guest
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #9 on: January 03, 2010, 01:08:02 PM »
Logic zou naart schijnt wel HET gerief zijn op ne Mac (da leren ze bvb in het SAE instituut Rotterdam en Brussel in de richtingen Audio engineer en Electronic music producer)

aleja ieder zijn goesting natuurlijk...
Kheb da vorige week ook gehoord van nen maat die daar blijkbaar heel verliefd was op geworden op da programma, nu ja kheb er zelf nog niet mee gewerkt dus tis ook maar van horen zeggen
Ik ken 2 personen die zowel audio engineer en EMP gestudeerd hebben aan het SAE en zei gebruiken sinds toen toch voornamelijk Logic. (ze maken wel maar electro  :cheersad: )
Terwijl ze begonnen zijn met Reason, daarna overgestapt waren op Ableton (en daar echt paar jaar mee gewerkt hebben)

dubflakes

  • Guest
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #10 on: January 03, 2010, 01:30:39 PM »
njah blijf er toch ook wel bij da reason een mooi pakketje is om mee te starten, en 't laat u toe van het ook professioneel te blijven gebruiken imho
aangezien't in reason gemakkelijk is om wa aan knopkes te draaien en te zien wa oor effect het heeft. Maar eens ge zover zit gaat 't nog eel dieper, maar soit da hebtge met de rest ook wel een beetje denkik.

kzou idd ook zeggen, test ze eerst nekeer allemaal en kijk wa u het beste ligt en werkt daarmee verder, ge kunt daarna ook nog altijd overschakelen op iets anders maar tgaat er al minder complex uitzien  :geek:  :mrgreen:

Mango

  • Guest
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #11 on: January 03, 2010, 02:05:04 PM »
njah blijf er toch ook wel bij da reason een mooi pakketje is om mee te starten, en 't laat u toe van het ook professioneel te blijven gebruiken imho
aangezien't in reason gemakkelijk is om wa aan knopkes te draaien en te zien wa oor effect het heeft. Maar eens ge zover zit gaat 't nog eel dieper, maar soit da hebtge met de rest ook wel een beetje denkik.

kzou idd ook zeggen, test ze eerst nekeer allemaal en kijk wa u het beste ligt en werkt daarmee verder, ge kunt daarna ook nog altijd overschakelen op iets anders maar tgaat er al minder complex uitzien  :geek:  :mrgreen:
Als ge gewoon bent van me hardware te werken is reason idd een geweldig pakket omda den overstap nie zo groot is.
Als ge echt muzikaal een 0 bent als ik vind ik fruity loops wel plezanter om mee te werken (zeker int begin) omdat ge daar snel resultaten hebt en het eigenlijk echt wel peanuts is om mee te werken.

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #12 on: January 03, 2010, 02:10:27 PM »
njah blijf er toch ook wel bij da reason een mooi pakketje is om mee te starten, en 't laat u toe van het ook professioneel te blijven gebruiken imho
aangezien't in reason gemakkelijk is om wa aan knopkes te draaien en te zien wa oor effect het heeft. Maar eens ge zover zit gaat 't nog eel dieper, maar soit da hebtge met de rest ook wel een beetje denkik.

kzou idd ook zeggen, test ze eerst nekeer allemaal en kijk wa u het beste ligt en werkt daarmee verder, ge kunt daarna ook nog altijd overschakelen op iets anders maar tgaat er al minder complex uitzien  :geek:  :mrgreen:
Als ge gewoon bent van me hardware te werken is reason idd een geweldig pakket omda den overstap nie zo groot is.
Als ge echt muzikaal een 0 bent als ik vind ik fruity loops wel plezanter om mee te werken (zeker int begin) omdat ge daar snel resultaten hebt en het eigenlijk echt wel peanuts is om mee te werken.
tis nie dak zukke loser ben die denkt da tij muziek kan maken na ne keer 2 maandjes met FL te prusten  :nono:
Kweet echt dat daar enorm veel tijd en geduld in kruipt... :geek:

Offline Mr Bad Monkey

  • just a monkey
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1313
  • Karma: +58/-45
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #13 on: January 03, 2010, 02:15:36 PM »
(hier kom ik weer)...kunt ook altijd eens de demo van renoise downloaden, is net hetzelfde als de gewone versie alleen kunt ge niet uitrenderen. Trackers zijn niet voor iedereen weggelegd, maar k zou het zeker eens proberen als ik u was. Renoise zelf kost ook niet veel (50€), ge krijgt zelfs veel daarvoor in de plaats en zeker voor breakz enz te maken echt wel een aanrader...
Next Monkey Live:

08.11.13 Bankizz @ Brussel
15.11.13 Subconnections @ Nijmegen (NL)
06.12.13 TBA @ Beverlo

http://soundcloud.com/mr-bad-monkey

Mango

  • Guest
Re: Ableton, reason of iet anders?
« Reply #14 on: January 03, 2010, 02:16:32 PM »
njah blijf er toch ook wel bij da reason een mooi pakketje is om mee te starten, en 't laat u toe van het ook professioneel te blijven gebruiken imho
aangezien't in reason gemakkelijk is om wa aan knopkes te draaien en te zien wa oor effect het heeft. Maar eens ge zover zit gaat 't nog eel dieper, maar soit da hebtge met de rest ook wel een beetje denkik.

kzou idd ook zeggen, test ze eerst nekeer allemaal en kijk wa u het beste ligt en werkt daarmee verder, ge kunt daarna ook nog altijd overschakelen op iets anders maar tgaat er al minder complex uitzien  :geek:  :mrgreen:
Als ge gewoon bent van me hardware te werken is reason idd een geweldig pakket omda den overstap nie zo groot is.
Als ge echt muzikaal een 0 bent als ik vind ik fruity loops wel plezanter om mee te werken (zeker int begin) omdat ge daar snel resultaten hebt en het eigenlijk echt wel peanuts is om mee te werken.
tis nie dak zukke loser ben die denkt da tij muziek kan maken na ne keer 2 maandjes met FL te prusten  :nono:
Kweet echt dat daar enorm veel tijd en geduld in kruipt... :geek:
tis nu ook nie dak zeg da FL vo losers is he :lol:
Ge kunt der ook alles mee hé ma tis gewoon plezanter en makkelijker om in het begin mee te spelen imo (al vind ik ableton wel een pak overzichtelijker eens ik de basis een beetje snapte)

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal