collapse

* Recent posts

Author Topic: Ge moet ergens beginnen maar waar...  (Read 4826 times)

Offline dimitri

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 116
  • Karma: +1/-3
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #15 on: December 26, 2009, 02:50:44 PM »
begint met u veel  :ganja: aan te schaffen

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #16 on: December 26, 2009, 03:53:39 PM »
begint met u veel  :ganja: aan te schaffen
moatje dimi!
daar ben ik niks mee :p

Offline stingo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
  • Karma: +0/-0
    • Carish's productions on soundcloud
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #17 on: December 26, 2009, 05:52:23 PM »
hardware kopen ;)  :P ...

Tip : www.bekafun.be  dat is in Izegem
        www. piens.be dat is in Deinze
kzou nie naar piens gaan dikken afzetter imho :whistle:
bij bekafun kan je wel koopjes doen  :cheer:

Post Merge: December 26, 2009, 02:04:48 PM
ableton of fl maakt allemaal niets uit tis waar je zelf het liefste me werkt   :cool:

AMEN to that ! 
Piens de mutn

xtorre

  • Guest
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #18 on: December 26, 2009, 06:01:51 PM »
piens idd ripper

bekafun kan ik aanraden. ze zijn van alles op de hoogte die man

Offline osana twuk

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 340
  • Karma: +4/-4
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #19 on: December 26, 2009, 11:32:03 PM »
Yee,

Ik zou graag eens wat liedjes willen maken maar ik ben echt nog een leek...
Ik weet er "de ballen" van en vraag me af met welk programma ik best begin enzo.
Graag zouk TEK en Core willen maken. Maar kweetnie hoe :)


Tek maken is niet zo moeilijk, gewoon weinig smaak hebben  :mrgreen:

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #20 on: December 27, 2009, 12:08:14 PM »
hardware kopen ;)  :P ...
Hardware is denk ik uitgesloten..daar heb ik niet echt geld voor.

ik zou nooit fl draaien op een mac...en moesten sequencers niks voor u zijn kunt ge ook altijd renoise eens proberen...

sequencers: is da bv fl en ableton?

en als ge bijvoorbeeld live gaat...is dat altijd met ableton live? 
Een sequencer is volgens mij een balkje dat bestaat uit 8 of 16 blokjes waar ge u geluidjes in kunt zetten, zoals ge waarschijnlijk wel al gezien hebt bij FL:



Live is niet altijd met Ableton, live wil gewoon zeggen dat ge u nummers die in u set zitten 'op het moment zelf' gemaakt worden, en ge dus niet gewoon u eigen of andere nummers achter elkaar draait.
Kan dus inderdaad met Live, maar word vooral met hardware gedaan (die al dan niet in verbinding staan met Ableton).


Als ge binnenkort toch een MacBook gaat kopen, zou ik u aanraden op met Reason te beginnen, aangezien dat ook op Mac draait en dan moet ge niet overschakelen op iets nieuws. Ik werk er ook mee en ik vind het persoonlijk beter dan fruity loops, ge zult alleen iets meer tijd nodig hebben om het te begrijpen.

En het belangrijkste... vééél tijd en véééél geduld.. :mrgreen:

(correct me if i'm wrong, ik weet er zelf niet zo veel over en dit is wat ik denk..)
« Last Edit: December 27, 2009, 12:16:25 PM by Tampanensis »

Offline laurent

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
  • Karma: +0/-0
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #21 on: December 27, 2009, 12:13:45 PM »
Yee,

Ik zou graag eens wat liedjes willen maken maar ik ben echt nog een leek...
Ik weet er "de ballen" van en vraag me af met welk programma ik best begin enzo.
Graag zouk TEK en Core willen maken. Maar kweetnie hoe :)


Tek maken is niet zo moeilijk, gewoon weinig smaak hebben  :mrgreen:

:snooty:

Offline Mr Bad Monkey

  • just a monkey
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1313
  • Karma: +58/-45
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #22 on: December 27, 2009, 01:27:46 PM »
hardware kopen ;)  :P ...
Hardware is denk ik uitgesloten..daar heb ik niet echt geld voor.

ik zou nooit fl draaien op een mac...en moesten sequencers niks voor u zijn kunt ge ook altijd renoise eens proberen...

sequencers: is da bv fl en ableton?

en als ge bijvoorbeeld live gaat...is dat altijd met ableton live? 
Een sequencer is volgens mij een balkje dat bestaat uit 8 of 16 blokjes waar ge u geluidjes in kunt zetten, zoals ge waarschijnlijk wel al gezien hebt bij FL:



Live is niet altijd met Ableton, live wil gewoon zeggen dat ge u nummers die in u set zitten 'op het moment zelf' gemaakt worden, en ge dus niet gewoon u eigen of andere nummers achter elkaar draait.
Kan dus inderdaad met Live, maar word vooral met hardware gedaan (die al dan niet in verbinding staan met Ableton).


Als ge binnenkort toch een MacBook gaat kopen, zou ik u aanraden op met Reason te beginnen, aangezien dat ook op Mac draait en dan moet ge niet overschakelen op iets nieuws. Ik werk er ook mee en ik vind het persoonlijk beter dan fruity loops, ge zult alleen iets meer tijd nodig hebben om het te begrijpen.

En het belangrijkste... vééél tijd en véééél geduld.. :mrgreen:

(correct me if i'm wrong, ik weet er zelf niet zo veel over en dit is wat ik denk..)

mm met reason zou ik niet beginnen eigenlijk...ken er niet zo veel van maar ziet er nu toch niet echt gebruiksvriendeljk uit. Kunt ook anders Wan Bushi is een mail sturen. Die gebruikt FL, ableton en cubase dus hij kan u mss een wat objectievere mening geven.
En livesets gebeuren zeker niet altijd met live. Hier in vlaanderen is da wel een beetje de standaard (buiten hardware dan  ;)) maar in wallonie gebruikt ongeveer iedereen tracktor. Tis wat ge zelf verkiest he...
Next Monkey Live:

08.11.13 Bankizz @ Brussel
15.11.13 Subconnections @ Nijmegen (NL)
06.12.13 TBA @ Beverlo

http://soundcloud.com/mr-bad-monkey

Offline dubflakes

  • fear is in the eyes of di beholder
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Karma: +60/-61
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #23 on: December 27, 2009, 01:41:02 PM »
bwoah, ik ind reason een heel goed programma om mee te beginnen, alles zit ingebouwd en ge kunt zelf een beetje prutsen en uzelf een aantal dingen aanleren. 'T is natuurlijk niet even gemakkelijk als fruity loops om mee te starten, maar eens ge de basis een beetje hebt (hoe die drumcomputers enzo te gebruiken) kuntge daar leutige dingen mee doen, en veel dingen bijleren die ge in andere programmas zoals dan fruityloops, cubase, ableton etc. kunt toepassen.

Maar dat is mijn mening, ge moet natuurlijk zelf vinden waar het het liefst mee werkt.
We can thank Nazi German for what is known today as “Rave Parties” or as it is called in street talk “Acid Parades”. The Nazis were known for holding secret events, where they doped themselves up on heroin drugs and smoke meth rocks until all hours of the night, while banging on drums to put themselves into a state of enraged ecstasy. These drum beats (now known as bpm loops) where transformed into what modern day electronic house music sounds like and this is the same type of beat today’s candy hippies dance to while they shove pills of ecstasy drugs up their rectums and suck on cherry flavored ring pops.

Offline BLUEBERRY

  • AcIÐLaNЙ
  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 387
  • Karma: +2/-2
  • HARD²theCORE
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #24 on: December 27, 2009, 02:12:14 PM »
/bestmusicproductionsoftware.net

Offline dubflakes

  • fear is in the eyes of di beholder
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Karma: +60/-61
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #25 on: December 27, 2009, 02:25:24 PM »
begint met u veel  :ganja: aan te schaffen
moatje dimi!
daar ben ik niks mee :p

 :eek:
goh...  :mrgreen:
We can thank Nazi German for what is known today as “Rave Parties” or as it is called in street talk “Acid Parades”. The Nazis were known for holding secret events, where they doped themselves up on heroin drugs and smoke meth rocks until all hours of the night, while banging on drums to put themselves into a state of enraged ecstasy. These drum beats (now known as bpm loops) where transformed into what modern day electronic house music sounds like and this is the same type of beat today’s candy hippies dance to while they shove pills of ecstasy drugs up their rectums and suck on cherry flavored ring pops.

Offline boyswithoys

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #26 on: December 27, 2009, 02:50:41 PM »
ik ben ook begonnen met reason, coole software en veel samples (refills) te vinden waarmee je snel een goed resultaat hebt. persoonlijk vind k wel dat reason nogal dof en lomp klinkt, behalve als je het via rewire aan een andere sequencer aansluit zoals bv cubase.

Mijn bevindingen over verschillende DAW's

Fruity Loops: kan cool zijn alleen kan ik niet overweg met dat patternsysteem, qua klank wel ok, maar alles ligt aan de kwaliteit van je samples natuurlijk.
Ableton : klank ook beetje dof, sequencer zelf cool + gemakkelijk als je toch live gaat. handige midi learn functies.
Cubase : my personal favourite alleen gebruik k hem nu noodgedwongen niet meer (PC crashed)
wel even wennen maar heel gemakkelijke audio processing mogelijk, vooral qua time stretch en pitch wat ik voor jungle veel gebruik. midi iets lastiger (toch nog in versie 3)
Logic : wat k nu gebruik. ietwat onhandiger dan cubase maar absoluut pluspunt zijn de zeer deftige meegeleverde synths midi is ook gemakkelijk aan te sturen al blijft ableton de eenvoud zelve.
Protools : best sound, best mixing, best editing, WORST midi. Ik mix tracks heel graag af in protools en heb nu de versie 8 die al wat producer vriendelijker is maar jongens toch diene midi sequencer trekt nog altijd op niks.

Fin, hoop dat je er iets mee bent.

greetz,

David

Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #27 on: December 28, 2009, 01:11:17 PM »
bwoah, ik ind reason een heel goed programma om mee te beginnen, alles zit ingebouwd en ge kunt zelf een beetje prutsen en uzelf een aantal dingen aanleren. 'T is natuurlijk niet even gemakkelijk als fruity loops om mee te starten, maar eens ge de basis een beetje hebt (hoe die drumcomputers enzo te gebruiken) kuntge daar leutige dingen mee doen, en veel dingen bijleren die ge in andere programmas zoals dan fruityloops, cubase, ableton etc. kunt toepassen.

Maar dat is mijn mening, ge moet natuurlijk zelf vinden waar het het liefst mee werkt.
Ik denk dat ik reason ga proberen en als het me bevalt dan blijf ik daar bij.

/bestmusicproductionsoftware.net
merci voor de link!  :respect:

Kunt ook anders Wan Bushi is een mail sturen. Die gebruikt FL, ableton en cubase dus hij kan u mss een wat objectievere mening geven.
Ja merci! da gaak zeker eens doen want iedereen heeft waarschijnlijk wel een persoonlijke voorkeur voor ze eigen software.  :biggrin: en oe meer meningen ik heb, hoe beter!

@boyswithoys

voorlopig denk ik dat ik nog geen verschil ga horen tussen de verschillende DAW's qua geluid enzo omdat het allemaal nog nieuw is he.. :geek: maar kga dit wel onthouden! Zeker ook de compatibiliteit met midi lijkt me zeeer belangrijk!  alvast bedankt!  :respect:
« Last Edit: December 28, 2009, 01:16:25 PM by Mash »

dustrickx

  • Guest
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #28 on: December 28, 2009, 03:11:42 PM »
Quote
Want later wil ik eventueel wel op feestjes spelen


ge kunt altijd op feesjes spelen als ge ze zelf organiseert  :mrgreen:
als ge bookings ambieert zou'k u de komende vijf jaar opsluiten school en werk opzeggen en gaan me die banaan =)
inderdaad; ge moet ergens beginnen... maar een zekere 'rooting' in muziek is wel ni slecht (klassiek muzikale achtergrond, programmakennis, informatica beheersing, fysisch begrip van geluid...) anders gade ni ver komen, zelfs ni me tek of core =)

dus misschien eerst beetje bijstuderen fzow =)

succes!


Offline Mash

  • Exo-T
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 241
  • Karma: +2/-2
Re: Ge moet ergens beginnen maar waar...
« Reply #29 on: December 28, 2009, 05:13:00 PM »
Quote
Want later wil ik eventueel wel op feestjes spelen


ge kunt altijd op feesjes spelen als ge ze zelf organiseert  :mrgreen:
als ge bookings ambieert zou'k u de komende vijf jaar opsluiten school en werk opzeggen en gaan me die banaan =)
inderdaad; ge moet ergens beginnen... maar een zekere 'rooting' in muziek is wel ni slecht (klassiek muzikale achtergrond, programmakennis, informatica beheersing, fysisch begrip van geluid...) anders gade ni ver komen, zelfs ni me tek of core =)

dus misschien eerst beetje bijstuderen fzow =)

succes!



Dat ik nog lang zal moeten wachten tegen dat ik goede liedjes heb (of liedjes kan maken zoals ik het wil) heb ik ondertussen al aanvaard!  :doh:

Gelukkig heb ik al een kleine "routing" Ik speel al een 9 tal jaar gitaar dus heb wel muzikaal gevoel. Ik heb zelfs notenleer en muziekgeschiedenis gehad!  :rofl: En ik luister niet zomaar naar een liedje...ik vind de opbouw en afwerking van een liedje heel belangrijk.
tis nie omdat hard is dat mooi is vin ik persoonlijk. En men "muziekliefde" is zeer gevarieerd. Ik zal nog veel moeten leren en volhouden!  :geek:

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal