collapse

* Recent posts

Author Topic: Hoe kan ik...?  (Read 13827 times)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #75 on: March 25, 2010, 12:34:58 PM »
kan goed zijn hoor, heb al met twee zo'n bakken gewerkt maar 't was toch mijn ding niet echt... zal wel zijn omdat ik er niet mee vertrouwd ben/was

'k heb liever drum en synth in een aparte bak :) blijft natuurlijk stukken leuker om met hardware te werken dan met software maar het prijskaartje en de beperkte mogelijkheden houden mij voorlopig bij mijn ouwe trouwe pc
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Mango

  • Guest
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #76 on: March 25, 2010, 12:37:40 PM »
kan goed zijn hoor, heb al met twee zo'n bakken gewerkt maar 't was toch mijn ding niet echt... zal wel zijn omdat ik er niet mee vertrouwd ben/was

'k heb liever drum en synth in een aparte bak :) blijft natuurlijk stukken leuker om met hardware te werken dan met software maar het prijskaartje en de beperkte mogelijkheden houden mij voorlopig bij mijn ouwe trouwe pc
Koopt u ne midi interface + veel tijd en goesting en u mogelijkheden zijn echt onbeperkt
software aansturen via hardware en omgekeerd tis allemaal mogelijk tegenwoordig ze moet er gewoon effe mee bezig zijn

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #77 on: March 25, 2010, 12:39:26 PM »
vroeger dacht ik altijd in de trend van als ik nu dit of dat had hé (meestal was dat een rs7000), dan kon ik alles maken wa ik wou
ma achteraf heb ik ontdekt me creativiteit en werk veel meer te bereiken valt dan met het perfecte programma of een dure synth
zo bezie ik het

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #78 on: March 25, 2010, 12:42:13 PM »
kan goed zijn hoor, heb al met twee zo'n bakken gewerkt maar 't was toch mijn ding niet echt... zal wel zijn omdat ik er niet mee vertrouwd ben/was

'k heb liever drum en synth in een aparte bak :) blijft natuurlijk stukken leuker om met hardware te werken dan met software maar het prijskaartje en de beperkte mogelijkheden houden mij voorlopig bij mijn ouwe trouwe pc
Koopt u ne midi interface + veel tijd en goesting en u mogelijkheden zijn echt onbeperkt
software aansturen via hardware en omgekeerd tis allemaal mogelijk tegenwoordig ze moet er gewoon effe mee bezig zijn
ja dat weet ik hoor ;) ... en ik heb een midi interface...

maar zoals ik al zei het geld en de beperkingen houden mij tegen...

moest ik ooit hardware kopen dan is het zo'n Duitse 808/909 kopie
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Samoth

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1854
  • Karma: +9/-9
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #79 on: March 25, 2010, 12:42:55 PM »
veel filmkes met mensen die 1 van hun nummers 'live' spelen, ma vind nix bruikbaar om echt te leren hoe dr goeie kicks mee te maken
Misschien eerst is wa meer info opzoeken over muziek maken int algemeen....
Uiteindelijk is zo'n electribe gewoon ne VST maar dan in hardware...
das zever ....

nen  MX is ne groovebox , da is (omt gemakelijk uittelegen) gewoon bv fruity loops in een machine maar hebt minder mogelijkheden ...
en nen SX is ne sampler , dus das al zeker ni zoals ne vst ...

Kzou eerder stellen da vst`s (voor zover dak da ken) componenten zijn uit hardware machines omgezet in software ...

grtz !
da is deels waar samoth en ik weet da gij nogal nen hardware freak bent (wa da in mijn ogen geweldig is)
ma uiteindelijk kunde nie om het feit omheen da er tegenwoordig software is die nen electribe MX,SX,... perfect kan emuleren en dus in feite kunde daar even goe alles mee doen (Der worden zelfs versterkers geemuleerd omda ze te duur zijn vo de meeste om ff aan te kopen)


kannek jammer genoeg zeker niet ontkennen ...
Voor mij draait het meer om het gevoel dak er bij krijg , en hoe live het eigenlijk wel is als er live gespeelt word ...

@ brambo , ja uit ne groovebox aalde ook synths maja g moet die groovebox  niet alleen gebruiken e ... kgebruik syntparts uit 3 machinen in mijn live ... ... kvin den mx gewoon ne zalige sequencer ook, net zoals bv de yamaga rm1x  een betaalbare zeer dikke sequencer is imo
« Last Edit: March 25, 2010, 12:44:31 PM by Samoth »
-exit 23 sound6tem-

         M.I.W

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #80 on: March 25, 2010, 12:44:10 PM »
rm1x :love:
ondanks zn tekortkomingen een toverbox!

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #81 on: March 25, 2010, 12:46:21 PM »
@ brambo , ja uit ne groovebox aalde ook synths maja g moet die groovebox  niet alleen gebruiken e ... kgebruik syntparts uit 3 machinen in mijn live ... ... kvin den mx gewoon ne zalige sequencer ook, net zoals bv de yamaga rm1x  een betaalbare zeer dikke sequencer is imo
ja 'k zeg het 't zal wel door mijn onkunde zijn dat ik die vooroordelen heb hoor ;)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Mango

  • Guest
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #82 on: March 25, 2010, 12:51:35 PM »
Miss ff het toelichtingske over het midi protocol:

Das ontwikkeld origineel voor Hardware instrumenten met mekaar te laten "praten" aangezien ge tegenwoordig ook software instrumenten aka de VST's, software sequencers (ableton,...),.... ook beschikken over die midi interface is het dus mogelijk om die ook me mekaar te laten praten.
Korg heeft daar zelfs speciale datasheets voor om uw Electribe MX,SX,... volledig te kunnen aansturen via MIDI via u pc
http://www.korg-datastorage.jp/Software/MIDIImp/EMX.pdf
Hierbij maken ze af en toe wel gebruik van SYSEX (of system exclusive messages) die ge waarschijnlijk via den een of andere tool ga moeten leren aan uw software sequencer aangezien die SYSEX messages van fabrikant tot fabrikant verschillen EN NIET standaard tot het Midi protocol behoren.

Kheb vorige zomer gans het midi protocol geleerd voor een project op school en ik vind nog altijd dat maar weinig mensen het tot het maximum drijven want je kan er ongelooflijk veel mee.
Vandaar dat ik het vaak frustrerend vind als je ziet hoeveel gerief er soms op tafel staat en hoe weinig ze ermee doen.
Learn your protocols, learn your gears  :hippy:

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #83 on: March 25, 2010, 12:54:55 PM »
maar met een pc werken is lame mango :)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #84 on: March 25, 2010, 12:56:29 PM »
gewoon gameboy + nanoloop kopen en ge hebt een monsterhit in no time

Mango

  • Guest
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #85 on: March 25, 2010, 01:07:24 PM »
maar met een pc werken is lame mango :)
Kunt ook puur hardware werken en nog steeds het midiprotocol leren wie weet vind ge wel iets om uw bakskes nog harder uit te buiten  :slayer:

Offline Senne

  • DOD Productions
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1540
  • Karma: +10/-10
    • DOD Productions
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #86 on: March 25, 2010, 01:37:01 PM »

Mensen beginnen tegenwoordig maar wa aan topkes te draaien en te doen zonder te beseffen waar ze mee bezig zijn en binnen een maand of 5 spelen ze dan ineens live. wel zo macheert het nie imo

 :clap:

Check out the next DOD events on our facebook page, website or twitter:
http://www.facebook.com/DOD.Events
http://www.dod-productions.com/
http://twitter.com/DODProductions0

Offline Samoth

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1854
  • Karma: +9/-9
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #87 on: March 25, 2010, 01:49:28 PM »
Mjah is wel een feit dater de laatste tijd massas nieuwe lives bijkome ...
En mss somige iets te vroeg beginne live spelen idd !  :rolleyes:  :mrgreen:

Maar da kan enkel nadelig zijn voor de artiest zelf e...  als g suckt worde ni gebookt ... zo gaat et nu eenmaal ...  :mrgreen:

Dusja kdenk da de meeste da wel beseffen zeker ...?

maja langs den andre kant , al doende leert men zeker ?

« Last Edit: March 25, 2010, 01:58:27 PM by Samoth »
-exit 23 sound6tem-

         M.I.W

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #88 on: March 25, 2010, 01:58:39 PM »
vriendjespolitiek niet onderschatten ;)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Debris

  • Can you dig it?
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1636
  • Karma: +19/-31
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #89 on: March 25, 2010, 02:00:47 PM »
Hebt niet echt kwaliteit nodig om een setje te mogen spelen se.
Je hebt wel iets meer kwaliteit nodig om regelmatig geboekt te worden.
Ey! Hebje kleine vloei?
Nee, wel een grote paal!

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal