collapse

* Recent posts

Author Topic: Hoe kan ik...?  (Read 13826 times)

Offline dubflakes

  • fear is in the eyes of di beholder
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Karma: +60/-61
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #60 on: February 13, 2010, 12:57:21 PM »
zit er geen lfo ingebouwd in't programma waar ge mee werkt?


trouwens voor de mensen die op zoek waren naar iets om geluid mee uit te knippen enzo (weet niet of't hier al is gezegd geweest is maar bon)

kunt misschien deze is proberen, heb em just gedownload ga hem straks eens testen

wavepad
http://www.nch.com.au/wavepad/index.html?gclid=CLO3oK-g758CFcs-3godpw4lYA

Post Merge: February 13, 2010, 03:00:18 PM
ma ik snap het effect niet echt , word je daar dan echt rustig van of hoe zit dat , wat voor effecten krijgt ge daarvan ??  :eh:

ja ge zou daar normaal iets van moeten ervaren (die hemisync ofzo hebbek ook gedownload maar  :hand: )

BETA (13 Hz – 30 Hz) Dit is de normale ‘wakkere’ staat. Je bent met de volgende activiteiten vaak in Bèta staat; autorijden, werken, praten enz. Hogere Bèta staat wordt vaak geassocieerd met stress en angst.[bron?]

ALFA (8 Hz – 12 Hz) Dit is de staat van lichte ontspanning. Alfa staat wordt ook wel de ideale leerstaat genoemd omdat je in deze staat makkelijker kunt leren en onthouden.[bron?]

THETA (4 Hz – 7 Hz) Dit is een staat van diepe ontspanning. Deze staat wordt ook wel geassocieerd met diepe meditatie of dromen.[bron?]

DELTA (0,5 Hz – 3 Hz) Dit is de staat als je diep in slaap bent. Het zijn de langzaamste hersengolven die we in de hersenen kunnen vinden.

dit zou het moeten doen, en zal het wel doen ook maar voor de mens is't onmogelijk om die geluidsgolven waar te nemen, tenzij ge er wa aan prutst  :hippy:

kdenk dat't wel interessant zou zijn om dit n beetje verder uit te zoeken en eventueel te gebruiken in u tracks etc... als een soort van extra dimensie aan u muziek
« Last Edit: February 13, 2010, 01:01:37 PM by dubflakes »
We can thank Nazi German for what is known today as “Rave Parties” or as it is called in street talk “Acid Parades”. The Nazis were known for holding secret events, where they doped themselves up on heroin drugs and smoke meth rocks until all hours of the night, while banging on drums to put themselves into a state of enraged ecstasy. These drum beats (now known as bpm loops) where transformed into what modern day electronic house music sounds like and this is the same type of beat today’s candy hippies dance to while they shove pills of ecstasy drugs up their rectums and suck on cherry flavored ring pops.

Offline Ezzy

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 174
  • Karma: +0/-0
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #61 on: March 22, 2010, 04:49:38 PM »
Vraag voor de mensen die (blauwe) electribe gebruiken
wss stomme vraag, kheb da spel nu effe geleend en ben er n beke mee aant spelen maar
hoe maakt gijle core en of tek kicks daarmee?
een standaard inladen en daar dan compressor, eq en distortion op? of welke effecten gebruikt ge?
de standaard al aanpassen? ja of nee? en hoe? met attack en release en dergelijke?
ik kan dr wel harde kicks uitkrijgen door distortion en eq dr op te zetten maar die klinken nooit echt clean, gewoon hard, in een rij klinken die wel ok ma het nazinderen van die kick heb ik nooit echt onder controle
ik hoop da iemand zin eeft om dr is n uitlegske over te doen, zou me al heel wat vooruithelpen want kvind op internet ni meteen goede info drover

Online dark_ikkeuh

  • Master of YU
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 11028
  • Karma: +141/-140
    • http://soundcloud.com/dafreeze
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #62 on: March 22, 2010, 04:53:18 PM »
die subbas of hoe da je het noemt maak ik via de synth
voor u kicks ist wa foefelen. mss niet de ideale bak voor kicks mee te maken imo

Offline NduStrial_FreQuenC

  • C <--------------------------------√
  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 486
  • Karma: +3/-3
    • Electrobel
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #63 on: March 22, 2010, 04:57:19 PM »
Hoe moet ik men song in apparte delen renderen in fruityloops voor in ableton?
Als ik split mixer tracks selecteer heb ik 90 bestanden, afhankelijk van het aantal geluiden die ik gebruik.. en wanneer ik save slice markers selecteer heb ik slechts 5 bestanden maar daarmee lukt het ook niet echt in ableton...

kan iemand helpen aub?

Thx ;)
Time you enjoy wasting, was not wasted...

"KweetnieWATT" Sound6tem
"The Underground District" Org
"U-235" Org
"Noisj Records
"Red Fever Recordings
                
                 It's not NOISE! .......... It's Music!

BOOKINGS: puppegalle@hotmail.com

<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http://soundcloud.com/industrial-frequency/live-industrial-frequency-got-robbed" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http://soundcloud.com/industrial-frequency/live-industrial-frequency-got-robbed</a>

Offline Ezzy

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 174
  • Karma: +0/-0
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #64 on: March 25, 2010, 10:23:49 AM »
niemand tips over kicks maken met electribe? algemene tips over electribe?

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #65 on: March 25, 2010, 10:27:52 AM »
keer youtube checken?
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Ezzy

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 174
  • Karma: +0/-0
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #66 on: March 25, 2010, 11:48:48 AM »
veel filmkes met mensen die 1 van hun nummers 'live' spelen, ma vind nix bruikbaar om echt te leren hoe dr goeie kicks mee te maken

Mango

  • Guest
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #67 on: March 25, 2010, 11:54:00 AM »
veel filmkes met mensen die 1 van hun nummers 'live' spelen, ma vind nix bruikbaar om echt te leren hoe dr goeie kicks mee te maken
Misschien eerst is wa meer info opzoeken over muziek maken int algemeen....
Uiteindelijk is zo'n electribe gewoon ne VST maar dan in hardware...

Offline Samoth

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1854
  • Karma: +9/-9
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #68 on: March 25, 2010, 11:58:38 AM »
veel filmkes met mensen die 1 van hun nummers 'live' spelen, ma vind nix bruikbaar om echt te leren hoe dr goeie kicks mee te maken
Misschien eerst is wa meer info opzoeken over muziek maken int algemeen....
Uiteindelijk is zo'n electribe gewoon ne VST maar dan in hardware...
das zever ....

nen  MX is ne groovebox , da is (omt gemakelijk uittelegen) gewoon bv fruity loops in een machine maar hebt minder mogelijkheden ...
en nen SX is ne sampler , dus das al zeker ni zoals ne vst ...

Kzou eerder stellen da vst`s (voor zover dak da ken) componenten zijn uit hardware machines omgezet in software ...

grtz !
-exit 23 sound6tem-

         M.I.W

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #69 on: March 25, 2010, 12:02:46 PM »
er bestaan sampler en groovebox vsti's hoor samoth ;) dus dat is geen zever...

ik ken de mogelijkheden van dien electribe niet maar info opzoeken over muziek maken in't algemeen kan nooit geen kwaad, gelijk met welk medium je werkt!

succes ezzy :) geduld is een schone deugd! :p

Post Merge: March 25, 2010, 04:07:17 PM
is dat den dezen dat je hebt ezzy?

http://www.korg.co.uk/products/dance_dj/mx1/dj_mx1.asp

« Last Edit: March 25, 2010, 12:09:13 PM by brambo »
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Online dark_ikkeuh

  • Master of YU
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 11028
  • Karma: +141/-140
    • http://soundcloud.com/dafreeze
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #70 on: March 25, 2010, 12:12:59 PM »
ja tscheelt heel veel als je wat basiskennis hebt
dat je weet wa oscilators, lfo's, fx enzo zijn, weet je direct een stuk beter waarmee je bezig bent dan gewoon wa random knoppen draaien tot je iets leuks hebt (alhoewel da ook heel tof blijft)
dien emx heeft standaard drumsounds er in zitten dus je kan hoostens wa effecten enzo der op smijten
kpeis dat dien sampler eerder geschikt is voor het betere 'kick'werk

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #71 on: March 25, 2010, 12:15:29 PM »
dus 't is een groovebox?  ... zo'n alles in één bakken zuigen meestal imho

soit

dus er zit een synth in vermoed ik? dan kan je daarmee ook kicks maken, maar dat is wel moeilijk imo...

eens zoeken op kick drum synthesis anders
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Debris

  • Can you dig it?
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1636
  • Karma: +19/-31
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #72 on: March 25, 2010, 12:18:23 PM »
dus er zit een synth in vermoed ik? dan kan je daarmee ook kicks maken, maar dat is wel moeilijk imo...

eens zoeken op kick drum synthesis anders
Die mx bevat drumcomputer en synth.
Ey! Hebje kleine vloei?
Nee, wel een grote paal!

Mango

  • Guest
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #73 on: March 25, 2010, 12:24:38 PM »
veel filmkes met mensen die 1 van hun nummers 'live' spelen, ma vind nix bruikbaar om echt te leren hoe dr goeie kicks mee te maken
Misschien eerst is wa meer info opzoeken over muziek maken int algemeen....
Uiteindelijk is zo'n electribe gewoon ne VST maar dan in hardware...
das zever ....

nen  MX is ne groovebox , da is (omt gemakelijk uittelegen) gewoon bv fruity loops in een machine maar hebt minder mogelijkheden ...
en nen SX is ne sampler , dus das al zeker ni zoals ne vst ...

Kzou eerder stellen da vst`s (voor zover dak da ken) componenten zijn uit hardware machines omgezet in software ...

grtz !
da is deels waar samoth en ik weet da gij nogal nen hardware freak bent (wa da in mijn ogen geweldig is)
ma uiteindelijk kunde nie om het feit omheen da er tegenwoordig software is die nen electribe MX,SX,... perfect kan emuleren en dus in feite kunde daar even goe alles mee doen (Der worden zelfs versterkers geemuleerd omda ze te duur zijn vo de meeste om ff aan te kopen)

Om nu verder te gaan op waarom dak zo'n antwoord gegeven heb:

Mensen beginnen tegenwoordig maar wa aan topkes te draaien en te doen zonder te beseffen waar ze mee bezig zijn en binnen een maand of 5 spelen ze dan ineens live. wel zo macheert het nie imo
Ik begin ondertussen zo beetje de basis van de meeste synths/grooveboxen te snappen (door men achtergrond als elektronicus) dus ik snap wa nen LFO, HPF, BPF, voor sta en wa dat juist doet met het signaal da ge erin stuurt.
Tga hem veel meer vooruit helpen dan 2 maand gewoon random wa topkes draaien en patroontjes inspelen imo

Kmoet eerlijk zijn kben er nie mee bezig me muziek te maken ma het kan nooit kwaad om te snappen wa ge doe ipv gewoon wa te zitten prutsen imo  :whistle:

(Btw samoth gij kent u gerief ondertussen wel dus tis eerder nen hint aan alle beginners zowel hardware als software)
« Last Edit: March 25, 2010, 12:32:43 PM by Mango »

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: Hoe kan ik...?
« Reply #74 on: March 25, 2010, 12:32:52 PM »
Quote
dus 't is een groovebox?  ... zo'n alles in één bakken zuigen meestal imho
tis natuurlijk zo da als je van alles een beetje hebt in 1 doos, da er sommigen dingen minder gaan zijn dan pure synth natuurlijk maar een groovebox is wel heel praktisch

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal