collapse

* Recent posts

Author Topic: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen  (Read 21436 times)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #90 on: November 10, 2009, 01:53:43 PM »
het is een binaire code, pas als het op plaat staat wordt het analoog, dan pas bestaat het
'k weet dat je nu zeer gevoelsmatig aan't discussieren zijt maar ik wil toch even opmerken dat de meeste pers maatschappijen nu wensen dat de muziek digitaal wordt aangeleverd...

eigenlijk is het net de "mindere" (do mind da "") kwaliteit van platen die de muziek dat beetje extra geven

Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline 54KOLAKTIV

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
  • Karma: +0/-0
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #91 on: November 10, 2009, 02:07:07 PM »
ja mss wel
maar een lied wordt toch bijgewerkt voor het op plaat komt normaal ?
als je kijkt naar transition mastering dan gaan die de bass enzo opkrikken zodat die optimaal tot zijn uiting komt op plaat

het is eindeloos in mijn opzicht, maar geef mij maar platen
maar iedereen maakt het voor zichzelf uit

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #92 on: November 10, 2009, 02:12:04 PM »
ja mss wel
maar een lied wordt toch bijgewerkt voor het op plaat komt normaal ?
als je kijkt naar transition mastering dan gaan die de bass enzo opkrikken zodat die optimaal tot zijn uiting komt op plaat

Op het play&produce event vorig jaar was er een uiteenzetting van iemand van NEWS recs. die niet anders doet dan mastering... die deed dat met digitale en analoge middelen maar het eindresultaat was digitaal en werd digitaal doorgestuurd naar de pressing... dat anderen er andere werkwijze op nahouden is natuurlijk mogelijk... maar ik denk dat digitaal aanleveren toch wel het meest voorkomt...

en een lied wordt altijd gemasterd... of het nu op vinyl of cd of mp3 gereleased wordt...

het is eindeloos in mijn opzicht, maar geef mij maar platen
maar iedereen maakt het voor zichzelf uit
maar het is idd een eindeloze discussie :) en die zijn net de leukste imo :mrgreen:
« Last Edit: November 10, 2009, 02:15:10 PM by brambo »
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline sbmrgd

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 274
  • Karma: +4/-3
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #93 on: November 10, 2009, 03:07:43 PM »
artikel over ongeveer het zelfde onderwerp:
http://www.bodytonicmusic.com/words/2009/oct/28/column-donnacha-costello-1/


interessant wel, alhoewel je dat volgens mij ook moet kunnen als je digitaal draait.

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #94 on: November 10, 2009, 05:52:18 PM »
volges mij draait da laatste deel van de discussie dan weer over de _kwaliteit_ van de digitale muziek

gecomprimeerde formaten zoals mp3 zijn lossy wat betekent da ge altijd kwaliteitsverlies hebt
ma de digitale aanlevering van tracks bij studio's da zullen geen gecomprimeerde formaten zijn e, dat is toch RAW audio dacht ik (maw, een 1 op 1 afbeelding van alles wat uw producing programma van sound rendert)
dat wordt dan gemastered en ge-equalized etc. en het resultaat daarvan wordt op een afleverbaar formaat uitgegeven (of da nu analoog of digitaal is maakt op zich niet uit)

en het verschil tussen gecomprimeerde formaten op zich is ook heeeel groot, mp3 aan 320 kbps en 128 kbps is toch wel vrij duidelijk meestal

en het argument dat digitale muziek een illusie is omdat het binair is geldt voor alle digitale muziek dan, ook hetgeen uw producing programma levert

heb ik toch mijn bedenkingen bij  :think:
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Carnage

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #95 on: November 10, 2009, 08:03:19 PM »
Said it before, I'll say it again
VHS <> DVD

Ik bekijk liever een digitaal bestand via een digitaal medium, dan via een onnodige en verlieslatende tussenstap.

Offline acetech

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 142
  • Karma: +0/-0
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #96 on: November 11, 2009, 01:37:05 AM »
Ik heb zelf Mixvibes, een goedkoper en waardig alternatief voor de bekende timecode systemen (serato,...)

Offline funktion-one belgium

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +0/-1
  • infra bassss
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #97 on: December 08, 2009, 10:01:41 PM »
ik kan hier niet meteen objectief op spreken maar toch:
vinyl: klank is voller en warmer, bij sommige muziek is dit absoluut noodzakelijk, bij nadere merk je het verschil niet
CD/ WAV kwaliteit: er is een voldoende sampling om alle hoorbare frequenties weer te geven, van 20 tot 20.000 HZ en ook alles ertussen
mp3 kwaliteit: heeft inderdaad 7 keer minder plaats nodig op je harde schijf dat wil ook zeggen dat er 7 keer minder geluidsinformatie inzit:
MP3 worden gecomprimeerd door overheersende frequenties op te nemen en alles wat er net naast ligt, gewoon weg te laten: het resultaat: het geluid klinkt agressiever, de bas en vooral de subbas is niet vol..
en als je dan nog es de bedenkelijke kwaliteit van de serato SL1 gebruikt is het hek helemaal van de dam...
aan alle serato gebruikers: smijt alle nodeloze rommel van je pc om plaats te maken en gebruik enkel en alleen WAV/CD formaat om te draaien , jammer genoeg kan je niet alle muziek op die manier downloaden... en omzetten van mp3 naar WAV is ook een beetje belachelijk  :rolleyes:




Hendrok

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #98 on: December 08, 2009, 10:22:58 PM »
en als je dan nog es de bedenkelijke kwaliteit van de serato SL1 gebruikt is het hek helemaal van de dam...
is die SL3 dan zoveel beter? al es zitten denken vo die nieuwe te kopen ma kwil eerst es reactie van iemand die het getest heeft

langs den andere kant is't ook zonde, heb da spel lijk 2-3 maand

Offline Kryptoxx

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
  • Karma: +0/-1
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #99 on: December 08, 2009, 10:24:39 PM »
En ook volkomen nutteloos, want eens het MP3 geweest is maakt het niet uit of je er nu een WAV van maakt, die tonen zijn toch weg.

De meeste muzieksites bieden ook WAV's of FLAC's aan. Die zijn idd betere kwaliteit maar worden niet door alle programmas ondersteund.

Oh en als iemand een goed timecode systeem zoekt, zou ik zeggen Traktor Scratch ;)

Offline funktion-one belgium

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +0/-1
  • infra bassss
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #100 on: December 08, 2009, 10:42:37 PM »
die SL 3 heeft een 24 bits ipv een 16 bits dinges ;-) en het verschil is toch hoorbaar...
soit, goed geluid is als een ketting:  1 schakel niet goed en de boel valt naar beneden...
een scheve dj kan met de beste opnames en met het beste klanksystemen de boel nog verkloten ;-)

vexer

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #101 on: December 08, 2009, 10:52:27 PM »
Gisteren Traktor Duo bestelt.
Ben erg benieuwd hoe ik het in een thuissituatie ga vinden en later op feesten.
Heb het bij kennissen uitgeprobeerd en toen vond ik het zeer smakelijk allemaal

Wil eigenlijk niet meegaan met die CDhype, hou me liever vast aan vinyl, maar timecode is een leuke tussen in (+ je valt er nog een beetje mee op, + je kan het evt. ook nog op je cdspelers gebruiken voor op locaties die helemaal geen decks meer hebben).

Wat ik echt KUT vind, is dat steeds meer locaties/organisatoren hun draaitafels niet meer onderhouden :(
Van de 8 boekingen had ik 6x wel een probleem met 1 van de draaitafels waarbij zelfs een keer in de Watt (!!!) een draaitafel uitviel (kwam niet meer uit 33 rpm...).

Maja...ik luister ook geen audiocassette's meer :)

@ Funktion-One Belgium
Hier in NL bij FO zijn ze zelf anti mp3's als je naar hun cursusdag gaat.
Je bent/jullie zijn nog een stuk relaxter dan ;)

Offline acetech

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 142
  • Karma: +0/-0
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #102 on: December 08, 2009, 11:03:05 PM »
Gisteren Traktor Duo bestelt.
Ben erg benieuwd hoe ik het in een thuissituatie ga vinden en later op feesten.
Heb het bij kennissen uitgeprobeerd en toen vond ik het zeer smakelijk allemaal

Wil eigenlijk niet meegaan met die CDhype, hou me liever vast aan vinyl, maar timecode is een leuke tussen in (+ je valt er nog een beetje mee op, + je kan het evt. ook nog op je cdspelers gebruiken voor op locaties die helemaal geen decks meer hebben).

Wat ik echt KUT vind, is dat steeds meer locaties/organisatoren hun draaitafels niet meer onderhouden :(
Van de 8 boekingen had ik 6x wel een probleem met 1 van de draaitafels waarbij zelfs een keer in de Watt (!!!) een draaitafel uitviel (kwam niet meer uit 33 rpm...).

Maja...ik luister ook geen audiocassette's meer :)

@ Funktion-One Belgium
Hier in NL bij FO zijn ze zelf anti mp3's als je naar hun cursusdag gaat.
Je bent/jullie zijn nog een stuk relaxter dan ;)

Idd, met zo'n timecode systeem kan je desnoods nog op digitale besturing overschakelen.

Offline G_ERROR

  • Herrie
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6211
  • Karma: +44/-37
  • ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #103 on: December 09, 2009, 04:54:47 AM »
ik zoek mij toch ook zoiets aan te schaffen uiteindelijk , tis gwn handig  :mrgreen:
bookings @

G.H.B@hotmail.com
www.myspace.com/geehaabee
http://partyflock.nl/artist/45439:G_H_B.html

tracks and sets : http://soundcloud.com/g-h-b

<a href="http://player.mixcloud.com/player.swf?url=http://www.mixcloud.com/gerrygeehaabee/bra1ncore-30/" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.mixcloud.com/player.swf?url=http://www.mixcloud.com/gerrygeehaabee/bra1ncore-30/</a>

︻╦̵̿̿╤──

vexer

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #104 on: December 09, 2009, 11:27:35 AM »
ik zoek mij toch ook zoiets aan te schaffen uiteindelijk , tis gwn handig  :mrgreen:
Voor 309 heb je een stabiel systeem, Native Instruments Traktor Scratch Duo.
Dat is inclusief geluidskaart, timecode vinyl/cd's en Traktor Scratch Duo software.

Als je Ebay'ed kan je ze voor 250 Euro uit de VS laten komen inclusief verzendkosten (maar ik weet niet hoe de belasting in Belgie geregeld is...in NL was ik duurder uit...en als kado verpakken werkt niet meer zo)

Verder heb je nog tig andere opties die goedkoper zijn...misschien is dit een leuk stukje leesvoer (wel wat gedateerd, maar overall interessant) :
http://aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/717-tijdcode-systemen-deel-1-de-hardware.html

Staan nog wel meer leuke weetjes op die site btw

Post Merge: December 09, 2009, 11:58:04 AM
ps.
http://aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/1232-traktor-pro-scratchpro-duo-of-toch-misschien-scratch-duo.html
Daar staat wat meer info over Traktor.
« Last Edit: December 09, 2009, 11:58:04 AM by vexer »

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal