collapse

* Recent posts

Author Topic: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen  (Read 21425 times)

Carnage

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #60 on: October 21, 2009, 07:42:23 AM »
heb geen vinyl en ik koop normaal geen mp3, enkel flac. de bloody fist collectie is het enige wat ik in 320 kbps mp3 gekocht heb
met alle respect maar ik kan me niet voorstellen dat vinyl beter klinkt (de subjectieve warme klank niet meegerekend natuurlijk)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #61 on: October 21, 2009, 08:14:11 AM »
als ge dan zo'n muziek aankoopt online?

is dat goedkoper?
en nog belangrijker... wordt dat bijgehouden voor wat je betaald hebt zodat je alles opnieuw kan downloaden bij bijvoorbeeld pc crash? :think:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Carnage

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #62 on: October 21, 2009, 08:26:24 AM »
cd gewijs is dat goedkoper, EP's enzo komen op de zelfde prijs als het origineel uit (in flac/wav), mp3 zal en moet altijd goedkoper blijven.

maandelijkse backup op externe hdd, eerste copy blijft op mn D schijf. Elk halfjaar wordt alles naar DVD geschreven en bewaard in mn kast (geen licht en temperatuurschommelingen miniem). december is het weer zover. heb nu zo'n 135GB aan flac staan, worden een kleine 30 DVD's

this kid likes his music too much to let it cripple away. ben al es mn complete mp3 collectie kwijtgespeeld jaren geleden door een crash, geen twee keer ze

maar opnieuw downloaden  :think: betwijfel het sterk

NX-online geeft u 8 weken waar ge alles kunt downloaden, zoveel ge wilt. daarna ist gedaan

Offline Dr.Drane

  • Superadministrator
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3370
  • Karma: +28/-28
  • wie niet weg is is gezien
    • Appletree
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #63 on: October 21, 2009, 08:27:25 AM »
Ze smijten er bij de compressie juist alles uit dat je niet hoort, dacht ik.
Maar als je dan begint te EQ'en hoor je wel degelijk dat er informatie ontbreekt, daarom dat veel craptop-dj's zo'n slecht geluid hebben?
Idd, extra info (wat ge niet hoort) kan gebruikt worden tijdens interpolatie en effect hebben op wat ge wel hoort.
Das enkel by lossy compression dat er dinges worden "weggegooid". Flac is losless, wat betekent dat er niets word weggegooid, enkel "redundantie" verminderd ;). http://en.wikipedia.org/wiki/Data_compression

Iets waar men hier precies nog niet bij stil gestaan heeft:
Losless compression werkt enkel als uw bron digitaal is volgens mij.

Geef mij maar de warme lp klank !!
sowieso, die serato komt lang niet in de buurt van de geluidskwaliteit van echte lp's

alhoewel, moet nog eens testen met wav-bestanden (maja weinig zin om geld uit te geven aan een wav file van een plaat die ik al heb) + ik werk zelf nog met SL1 en de SL3 schijnt een stuk beter geluid te hebben - isser hier iemand die da kan bevestigen?

Ge kunt ook gewoon uw LP (inclusief de warmte aka de stof op uw plaat) samplen tot WAV (of FLAC) als ge wilt vergelijken he... en dan zult ge het verschil niet horen als de samplerate hoog genoeg is natuurlijk.
~only dead fish follow the stream~
Check this out                                                                                                                                                                or do it yourself
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop</a>  <a href="http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166</a>

Offline sbmrgd

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 274
  • Karma: +4/-3
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #64 on: October 21, 2009, 10:41:57 AM »
heb geen vinyl en ik koop normaal geen mp3, enkel flac. de bloody fist collectie is het enige wat ik in 320 kbps mp3 gekocht heb
met alle respect maar ik kan me niet voorstellen dat vinyl beter klinkt (de subjectieve warme klank niet meegerekend natuurlijk)
Waarom de voorkeur voor flac? Is dat gewoon omdat je weet dat t verliesloos is of omdat je echt vindt dat t beter klinkt dan 320 kbps mp3s? (ik heb t nu niet over vergelijken van spectra en zo, maar enkel over hetgeen je echt hoort, want dit is voor mij het enigste dat belangrijk is)


Hendrok

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #65 on: October 21, 2009, 12:39:08 PM »
Ge kunt ook gewoon uw LP (inclusief de warmte aka de stof op uw plaat) samplen tot WAV (of FLAC) als ge wilt vergelijken he... en dan zult ge het verschil niet horen als de samplerate hoog genoeg is natuurlijk.
geen slecht idee me dunkt (tenzij mijn lappy zijn audio-in niet goed werkt)

Offline Bashir

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 3202
  • Karma: +57/-57
    • Bashir
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #66 on: October 21, 2009, 01:42:39 PM »
kheb hier nog een final scratch 2.0 liggen moest iemand geïntresseerd zijn da te kopen
www.raggaterrorfront.com

We Need Things That Make Us Go!!!

Mango

  • Guest
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #67 on: October 22, 2009, 07:34:00 PM »
Btw kheb gehoord da der zwaar gewerkt wordt aan een systeem van universal waar ge een abonnement zou kunnen kopen voor films en muziek via uwen digibox/pc binnen te sleuren ge zou dan recht hebben op X aantal liedjes en X aantal films

(kheb getallen horen vallen vo de muziek van 5000-10 000 liedjes) En dit voor particulieren want voor restaurants enzo bestaat er al zo'n systeem

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #68 on: November 10, 2009, 11:45:26 AM »
serato is met vinyl...  :rolleyes:

Aja? Sorry voor mijn onwetendheid maar gebt gij al die tracks dan op vinyl? En waarom vraagt ge dan achter mp3s?

kheb de helft nog nie beluisterd ma alsde mij de mp3's kunt bezorgen wil ik da wel es proberen...
edit: kheb feitelijk waarsch meer dan de helft al staan, dus voorlopig zou een playlist wel genoeg zijn


Offline Havanazero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1016
  • Karma: +3/-4
  • Wanted Freak
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #69 on: November 10, 2009, 12:04:23 PM »
serato is met vinyl...  :rolleyes:

Aja? Sorry voor mijn onwetendheid maar gebt gij al die tracks dan op vinyl? En waarom vraagt ge dan achter mp3s?

kheb de helft nog nie beluisterd ma alsde mij de mp3's kunt bezorgen wil ik da wel es proberen...
edit: kheb feitelijk waarsch meer dan de helft al staan, dus voorlopig zou een playlist wel genoeg zijn



Haha, Serato is dus een systeem met "fake" vinyl, dat je via je platenspelers dus eigenlijk mp3's op je laptop mixt.

Heel handig, omdat niet alles op vinyl wordt uitgebracht en je het dusdanig toch kan draaien.

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #70 on: November 10, 2009, 12:13:05 PM »
ahja zo, merci voor den uitleg Havana

Fake is idd het woord wel  :silenced:

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #71 on: November 10, 2009, 12:20:30 PM »
Fake is idd het woord wel  :silenced:
massa's mensen draaien mee serato... zijn Terror & Mayhem dan ook fake bvb?  :twisted:
das gewoon de evolutie van de techniek
't is natuurlijk minder 'cool' omdat ge niet alle platen echt hebt, maar bon zoals reeds aangehaald, de vrijheid om te mixen wa ge wilt is veeeeel groter met serato
maar het netto resultaat is hetzelfde
and frankly, i don't care as long as the mix is good

my 0.02 euro
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Offline nutrixia

  • -=GOA=-
  • CELL Crew
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2187
  • Karma: +19/-19
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #72 on: November 10, 2009, 12:23:30 PM »
mixen met illegaal gedownloade mp3's is not done, op feesten é
thuis doe je wat dat je wilt

ma dien discussie is al meerdere keren gevoerd
Max 666; characters remaining: 632

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: ☺☻ mix uw plaat in ☻☺
« Reply #73 on: November 10, 2009, 12:25:40 PM »
ja en deze topic is er niet de juiste voor... split'n'merge actions engaged :razz:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #74 on: November 10, 2009, 12:27:56 PM »
srry brambi

mixen met illegaal gedownloade mp3's is not done, op feesten é
thuis doe je wat dat je wilt

ma dien discussie is al meerdere keren gevoerd
daar ging het toch ook nie over? 't ging over het feit da serato fake is of nie, legaal/illegaal laat ik ier zeker en vast int midden
hoeveel (legale mp3-) netreleases zijn er wel nie die nooit op vinyl uitkomen? der zitten daar parelkes tussen en die worden dan nooit gemixt tenzij de dj serato heeft. Of iedereen pas echt erop staat te kakken omdat em mee virtual dj draait  :lol:
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal