collapse

* Recent posts

Author Topic: Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen  (Read 21420 times)

Offline G_ERROR

  • Herrie
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6211
  • Karma: +44/-37
  • ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #15 on: October 09, 2009, 01:29:23 AM »
omda er hier vrij veel over gedscusieerd word in andere topics soms... laat u gaan  :mrgreen:
bookings @

G.H.B@hotmail.com
www.myspace.com/geehaabee
http://partyflock.nl/artist/45439:G_H_B.html

tracks and sets : http://soundcloud.com/g-h-b

<a href="http://player.mixcloud.com/player.swf?url=http://www.mixcloud.com/gerrygeehaabee/bra1ncore-30/" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.mixcloud.com/player.swf?url=http://www.mixcloud.com/gerrygeehaabee/bra1ncore-30/</a>

︻╦̵̿̿╤──

Offline hector elector

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 326
  • Karma: +5/-5
  • the one and only moderator
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #16 on: October 09, 2009, 04:59:41 AM »
en kvind dingen zoals final scratch, traktor scratch en serato onnozeler als gewoon in-the-box mixen. als ge dan toch digitaal gaat kunde beter alle opties benutten anders kunde evengoe gewoon mee vinyl mixen.
da's gewoon handig om nie telkens een volledige plaat te moeten kopen. heb zo verschillende platen waarbij da'k meestal maar 1 van de nrs van draai. vind da weggegooid geld alsde in zulke gevallen een vinyl-plaat van 8-10 euro zou moeten kopen (terwijl nen mp3 1 à 2 euro kost)

Ah da vind ik juist cool die b-kantjes, na een paar jaar liedjes herontdekken da ge vroeger eigenlijk nie zo goe vond...

voor mij is da gewoon handig omda'k mé mijn laptopke en die serato zoveel platen als ik wil kan bijhebben terwijl alsde enkel vinyl hebt daar voor een groot deel in beperkt zijt (tenzij ge altijd 2-3 dozen platen meesleurt)

Hét grootste voordeel vind ik aan Traktor, AL ed. is da ge u creatiever kunt uiten (met loopkes en effecten enzo), maar idd ook da ge heel uw collectie kunt meenemen nr een gig.
khad mij ook wa verkeerd uitgedrukt mss, kvind vinyl emulators niet zozeer 'onnozeler', eerder dat het weinig meerwaarde biedt tov echte vinyls (vind ik dan persoonlijk), tenzij ge goe kunt scratchen ofzo. maar van mij mag iedereen gebruiken wat hij/zij wilt ze  ;) als het geheel mij maar boeit!

en vinyl da weeeegt man   :nuts: ik draai ook nog me vinyl ze en als ik kan koop ik het , mr thuis zou ik geneigd zijn die vinyls hun conditie te behouden en ze op serato of dergelijke mixen, en hoe doet gij da me eigen producties dan? ge legt er u gwn bij neer dan fzo da je ze ni kan gebruiken?

kvind da nie zo'n ramp eigenlijk dak men eigen nummers nie kan draaien in een vinyl mix.
maar...mijn voorkeur gaat wel uit tegenwoordig nr draaien met traktor (geen traktor scratch dus) omwille van bovenstaande redenen én zodat ik dan ook ongereleasde nummers (eigen of van vrienden) kan spelen.
« Last Edit: October 09, 2009, 05:03:38 AM by hector elector »

Offline hector elector

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 326
  • Karma: +5/-5
  • the one and only moderator
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #17 on: October 09, 2009, 05:02:20 AM »
antwoord

on topic:

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #18 on: October 09, 2009, 08:27:21 AM »
wist'k niet...

allez dus 'k zou ook bigstar dj kunnen worden met dat de laptop het moeilijkste werk doet (beatmatchen) ? :mrgreen:

kheb al genoeg ongelooflijk saaie dj-sets (idd, mét vinyl) gezien met perfecte beatmatches, en toch geen sfeer, straf hé  :rolleyes: :mrgreen:
kan goed zijn maar 'k heb liever een saaie strakke set dan de ene trainwreck na de andere, ben nogal gevoelig voor plaatsvervangende schaamte...

ik kwam bijvoorbeeld helemaal zenuwachtig bij het programma:

om toch wat on topic te blijven :mrgreen:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline TERROR

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1455
  • Karma: +77/-267
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #19 on: October 19, 2009, 01:37:03 PM »
mijne maat heeft da en da werkt beestig goed, en draaien tim terror en rik mayhem daar ook ni mee? vrij zeker van wel...ik ga het mij allesinds aanschaffen , al ist maar voor dingen te kunnen draaien van maten of artiesten die geen releases hebben en ni liever hebbendan da ge hun shit gebruikt in sets of feesten ofzo, zelfs nen illegale download is in principe reclame he ;) ik ben blij da er zo'n dingen bestaan , kunt ge teminste is iets exclusief gebruiken in een set...
Wij gebruiken Serato Scratch Live en da ding is nen droom.
- Geen vinyl meer sleuren
- Geen momenten meer van "ik wil die plaat erin mixen" om vervolgens 30min te moeten zoeken in uw collectie.
- Als ge ungereleased shit hebt, kan je die draaien.

Quote
en kvind dingen zoals final scratch, traktor scratch en serato onnozeler als gewoon in-the-box mixen. als ge dan toch digitaal gaat kunde beter alle opties benutten anders kunde evengoe gewoon mee vinyl mixen.
Snap niet wat je bedoelt.

Serato is gewoon manueel beatmixen zoals met vinyl.
Wat voor opties zijn er dan nog voor een digitaal medium?












Offline Dr.Drane

  • Superadministrator
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3370
  • Karma: +28/-28
  • wie niet weg is is gezien
    • Appletree
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #20 on: October 19, 2009, 01:41:45 PM »
mijne maat heeft da en da werkt beestig goed, en draaien tim terror en rik mayhem daar ook ni mee? vrij zeker van wel...ik ga het mij allesinds aanschaffen , al ist maar voor dingen te kunnen draaien van maten of artiesten die geen releases hebben en ni liever hebbendan da ge hun shit gebruikt in sets of feesten ofzo, zelfs nen illegale download is in principe reclame he ;) ik ben blij da er zo'n dingen bestaan , kunt ge teminste is iets exclusief gebruiken in een set...
Wij gebruiken Serato Scratch Live en da ding is nen droom.
- Geen vinyl meer sleuren
- Geen momenten meer van "ik wil die plaat erin mixen" om vervolgens 30min te moeten zoeken in uw collectie.
- Als ge ungereleased shit hebt, kan je die draaien.

Quote
en kvind dingen zoals final scratch, traktor scratch en serato onnozeler als gewoon in-the-box mixen. als ge dan toch digitaal gaat kunde beter alle opties benutten anders kunde evengoe gewoon mee vinyl mixen.
Snap niet wat je bedoelt.

Serato is gewoon manueel beatmixen zoals met vinyl.
Wat voor opties zijn er dan nog voor een digitaal medium?













vestax vci-300 (werkt via serrato itch)
Ableton zijn warping
Andere software oplossingen
~only dead fish follow the stream~
Check this out                                                                                                                                                                or do it yourself
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop</a>  <a href="http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166</a>

Offline n-flow

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 212
  • Karma: +11/-11
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #21 on: October 19, 2009, 02:18:46 PM »
is dat niet final scratch? soit 'k zou't niet weten ken er niet genoeg van :)

jup... final scratch...

even lame als traktor imho  :)

verklaar u nader thomas ??? wat is er lame aan draaien dan ??

ikzelf ben hevige voorstander van vinyl only sets
en die excuses van da weegt veel en ge vind u platen nie vind ik behoorlijk lame
ma als ge serato of final scratch hebt moe ge nog altijd kunnen draaien hé ;)
ik draai alleen oldskool muziek en die zijn gelukkig alleen ma op plaat uitgekomen (de meeste toch) dus zal t altijd op vinyl draaien
maar moest ik ooit beslissen om nieuwere dingen te draaien zou het absoluut een optie zijn om serato / final scratch te kopen gewoonweg omdat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn en de meeste dingen tegenwoordig zelfs niet meer op vinyl uitkomen

maar ik ben en zal altijd ne vinyl collector in de eerste plaats blijven nothing can beat the feeling when finding a record you are after for more then 10 years !!!!!




xtorre

  • Guest
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #22 on: October 19, 2009, 02:36:48 PM »
mijne maat heeft da en da werkt beestig goed, en draaien tim terror en rik mayhem daar ook ni mee? vrij zeker van wel...ik ga het mij allesinds aanschaffen , al ist maar voor dingen te kunnen draaien van maten of artiesten die geen releases hebben en ni liever hebbendan da ge hun shit gebruikt in sets of feesten ofzo, zelfs nen illegale download is in principe reclame he ;) ik ben blij da er zo'n dingen bestaan , kunt ge teminste is iets exclusief gebruiken in een set...
Wij gebruiken Serato Scratch Live en da ding is nen droom.
- Geen vinyl meer sleuren
- Geen momenten meer van "ik wil die plaat erin mixen" om vervolgens 30min te moeten zoeken in uw collectie.
- Als ge ungereleased shit hebt, kan je die draaien.

Quote
en kvind dingen zoals final scratch, traktor scratch en serato onnozeler als gewoon in-the-box mixen. als ge dan toch digitaal gaat kunde beter alle opties benutten anders kunde evengoe gewoon mee vinyl mixen.
Snap niet wat je bedoelt.

Serato is gewoon manueel beatmixen zoals met vinyl.
Wat voor opties zijn er dan nog voor een digitaal medium?

Met de nieuwe cdj2000mk3 of de cdj900mk3 zullen we gewoon nog 1 HD nodig hebben, voor mijn progressive/retro/minimal en konsoorten zallet héél super zijn. zelfs geen ceedees meer meedoen.  :hungry:

Offline digitalized

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 874
  • Karma: +4/-13
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #23 on: October 19, 2009, 02:39:55 PM »
das toch net niet 't zelfde e. ma FS moede echt wel plaat gelijkleggen en beatmixen.tgeen gij zegt das echt zuiver mp3's me mp3 mix software. toch net iets anders imo

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #24 on: October 19, 2009, 02:41:12 PM »
ik vermoed dat je met die cdj ook nog moet kunnen beatmachen hoor...

edit: en xtorre vergeet sabam niet te betalen voor al die mpdrietjes hé :rofl: :mrgreen:
« Last Edit: October 19, 2009, 02:43:21 PM by brambo »
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline digitalized

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 874
  • Karma: +4/-13
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #25 on: October 19, 2009, 02:45:52 PM »
ja ma via uwen traktor of whotevah. me FS projecteerde gewoon uwn mp3 op u plaat en is 't verder gewoon lijk me platen draaien. voor 't geen xtorre zegt hebde geen cdspelers nodig e gewoon nen controller  en ja daar kunde ook me beatmixen ma das toch ni heel 't zelfde als me platen draaien.http://www.platinum-records.com/Vestax-VCI-100-mp3-Controller-prod7905.htm dees is daar een goeke voor.

en ja xtorre kweet da ge da me die cdspelers ook kunt ma die zen overpriced imo :)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #26 on: October 19, 2009, 02:47:26 PM »
daar kunde ook me beatmixen ma das toch ni heel 't zelfde als me platen draaien.
ok 't is niet hetzelfde maar krijgt van mij persoonlijk toch nog steeds ietsje meer respect dan iemand die de laptop al het werk laat doen ;)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline n-flow

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 212
  • Karma: +11/-11
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #27 on: October 19, 2009, 02:48:36 PM »
yep idd tis wel gemakkelijker dan met platen mixen IMO
hangt ook een beetje van de muziekstijl af als je voor techno minimal enzo gaat is t behoorlijk easy gewoon door structuur ( beatmatchen bedoel ik dan) want daarmee ben je nog nie halfweg vind ik om een goede set te spelen
meer jungle breakcore en consoorten lijkt me dan weer moeilijker maar ik heb er weinig ervaring mee
voor mij maakt t eigenlijk allemaal niet te veel uit zolang het maar goede muziek is die goed gebracht word
tenzij t over oldskool jungle gaat dit moet op vinyl gespeeld worden imo   :mrgreen:

xtorre

  • Guest
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #28 on: October 19, 2009, 02:48:57 PM »
das toch net niet 't zelfde e. ma FS moede echt wel plaat gelijkleggen en beatmixen.tgeen gij zegt das echt zuiver mp3's me mp3 mix software. toch net iets anders imo

neen ge moe nog beatmixen hé, anders is er niets aan hé

tis wel met een cd speler, ge moe nog pitchen en al

waar is de fun vant draaien anders

en brambo, ik heb idd een beatport, juno en itunes account

thuis draai ik nog met platen, waar ik ga draaien speel ik meestal met de cdj1000mk3 en mijn ceedees. De cdj900mk3 ziet er redelijk uit van prijs en zou schoon in mijn studioke staan.
« Last Edit: October 19, 2009, 02:50:49 PM by xtorre »

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Serato/FinalScratch/Ableton DJ'ing en aanverwante onderwerpen
« Reply #29 on: October 19, 2009, 02:49:42 PM »
binnen tien jaar noemen ze ons allemaal ouwe zagen en draaien ze allemaal met ableton :mrgreen:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal