collapse

* Recent posts

Author Topic: voor de softies > ordo ab chaos  (Read 4368 times)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
voor de softies > ordo ab chaos
« on: October 18, 2009, 12:07:10 PM »
Hoe organiseer jij alles? Je vst's, je samples, je muziekbestanden?

Bij mij is het eerlijk gezegd een zootje :whistle: al twee maal geprobeerd om orde op zaken te stellen maar telkens dikke vette fail :p

ben nu aan het overwegen om de structuur die reeds in de mappenstructuur van FL studio zit te gebruiken en alles geregeld te backuppen (met dat al mijn dierbare data dan op de windows schijf zelf staat)

Zitten er hier pietje preciessen en zoja? hoe orden jij alles? :think:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline dubflakes

  • fear is in the eyes of di beholder
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Karma: +60/-61
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #1 on: October 18, 2009, 12:45:32 PM »
alles zit in een map die 'samples' noemt  :mrgreen:
mr moestik nu alles op orde stellen zou'k vaneerste keer al den helft niemeer terugvinden denkik  :mrgreen:
We can thank Nazi German for what is known today as “Rave Parties” or as it is called in street talk “Acid Parades”. The Nazis were known for holding secret events, where they doped themselves up on heroin drugs and smoke meth rocks until all hours of the night, while banging on drums to put themselves into a state of enraged ecstasy. These drum beats (now known as bpm loops) where transformed into what modern day electronic house music sounds like and this is the same type of beat today’s candy hippies dance to while they shove pills of ecstasy drugs up their rectums and suck on cherry flavored ring pops.

Offline dcdent

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12836
  • Karma: +199/-200
  • Ex-Moderator
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #2 on: October 18, 2009, 12:50:50 PM »
Ik heb een map SAMPLES met daaronder alle losse samples ingedeeld in mappen KICKS, SNARES, HATS, SAMPLE CD'S enzovoort.

Maar tis ook een redelijke wanorde.
't Probleem is (tenzij 't al veranderd is) als ge dan alles begint te verplaatsen, dat sommige van uw projecten de samples niet meer vinden.

Offline dark_ikkeuh

  • Master of YU
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 11028
  • Karma: +141/-140
    • http://soundcloud.com/dafreeze
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #3 on: October 18, 2009, 12:58:38 PM »
kheb ook  samplemap waar da alles door mekaar staat
al veel willen beetje organiseren maja da komt er nie van é

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #4 on: October 18, 2009, 01:05:02 PM »
't Probleem is (tenzij 't al veranderd is) als ge dan alles begint te verplaatsen, dat sommige van uw projecten de samples niet meer vinden.
'k save meestal in zip formaat en fl studio zoekt standaard naar de samples dus safe...

eigenlijk zijn mijn samples nog betrekkelijk ordelijk maar mijn projectbestanden :doh:

Post Merge: October 18, 2009, 01:05:23 PM
dus moraal van het verhaal tot nu toe

GE ZIJT OOK ALLEMAAL SLODDERVOSSEN

FOEI

:mrgreen:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline dubflakes

  • fear is in the eyes of di beholder
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Karma: +60/-61
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #5 on: October 18, 2009, 01:07:44 PM »
gohja zolang't haalbaar blijft is't nog goe he  :mrgreen:
moestik echt niks meer terugvinden of 't word te erg zallik da is opkuisen, mr vin het wel is leuk om tussen dien anderen brol te zoeken, ge komt dan altyd nog wel iets tegen waarvan ge iets hebt van "ah ja me dezen ga'k ook nog is wa prtsen" en dan zijtge daar een uur of 2 zoet mee  :mrgreen:
We can thank Nazi German for what is known today as “Rave Parties” or as it is called in street talk “Acid Parades”. The Nazis were known for holding secret events, where they doped themselves up on heroin drugs and smoke meth rocks until all hours of the night, while banging on drums to put themselves into a state of enraged ecstasy. These drum beats (now known as bpm loops) where transformed into what modern day electronic house music sounds like and this is the same type of beat today’s candy hippies dance to while they shove pills of ecstasy drugs up their rectums and suck on cherry flavored ring pops.

Offline dcdent

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12836
  • Karma: +199/-200
  • Ex-Moderator
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #6 on: October 18, 2009, 02:11:15 PM »
fl studio zoekt standaard naar de samples dus safe...

'k Peis dat hij enkel op naam zoekt dus als't een unieke naam is geen probleem, maar vroeger wel een paar keer gehad dat hij andere samples "vond".  :doh:

Offline digitalized

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 874
  • Karma: +4/-13
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #7 on: October 18, 2009, 02:13:29 PM »
in reason maakte gewoon ne selfcontaining rns en dan moede nimeer zoeken achter u samples, ik gebruik dus ook de befaamde samplemap :D

Offline nutrixia

  • -=GOA=-
  • CELL Crew
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2187
  • Karma: +19/-19
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #8 on: October 18, 2009, 02:39:51 PM »
een map met samples (vanalles door elkaar) maar die zitten mooi in de browser van fl
een map met vst's, en in fl zelf zitten enkel  de fx en vst's die ik gebruik, geen overbodige shit

mijn projects zitten in het mapje projects (duh) maar kheb een mapje van fl 6, fl 7, fl 8, fl 9 :whistle:

en backuppen :whistle:
onlangs toch mee begonnen, toch al een track of 6 gebackupped :P alle samples van dat project in een zip file + aparte wav. files van de kick, synths en percussie + rest om te masteren + project bones (alhoewel ik niet weet waar dat voor dient, maar ik save ze toch maar)
Max 666; characters remaining: 632

Offline Foxn

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1578
  • Karma: +35/-32
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #9 on: October 18, 2009, 03:31:56 PM »
ook een mapje samples hier. met daaronder veel te veel andere mapjes met vanalles door elkaar.
vst's enzo zitten wel allemaal in de zelfde map op de root van mijn schijf. op die manier heb ik niet het probleem als ik een nrtje van me gewone pc over zet naar me laptop dat hij de helft van de instrumenten niet vind.
voor samples is da in renoise geen probleem want hij slaat deze mee op in de .xrns file.
maar een beetje orde zouk ook wel kunnen gebruiken.
tis gwn tijd vinden om het in orde te zetten.
Kheb drie dagen bezig geweest met 1.5Tb mp3's en films schikken.
efkes genoeg op orde gesteld wi  :hand:
ma tga er wel nog van komen.

sunnymuffins

  • Guest
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #10 on: October 18, 2009, 05:28:09 PM »
lang leve de mac zoekfunctie  :clap:
de redding in nood voor chaoshoofden als ik  :mrgreen:

Offline Dr.Drane

  • Superadministrator
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3370
  • Karma: +28/-28
  • wie niet weg is is gezien
    • Appletree
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #11 on: October 19, 2009, 10:28:50 AM »
Hoe organiseer jij alles? Je vst's, je samples, je muziekbestanden?

Bij mij is het eerlijk gezegd een zootje :whistle: al twee maal geprobeerd om orde op zaken te stellen maar telkens dikke vette fail :p

ben nu aan het overwegen om de structuur die reeds in de mappenstructuur van FL studio zit te gebruiken en alles geregeld te backuppen (met dat al mijn dierbare data dan op de windows schijf zelf staat)

Zitten er hier pietje preciessen en zoja? hoe orden jij alles? :think:

Ik denk dat ge het best logisch doet ipv de structuur van ne sequencer te gaan overnemen.  :snooty:

Vst's volgens producent geordend:
bv. Vst>Native Instruments>Komplete 6>

Samples volgens producent geordend:
bv. Samples>East West>Squirting Bitches volume 1>

Muziekbestanden volgens stijl (labels ben ik nie dj genoeg voor) en dan artiest, en VA's in aparte folder nog eens telkens, en dan weer volgens stijl:
bv. Music>VA>GeneStijl>IntoTheVoid.mp3
« Last Edit: October 19, 2009, 10:30:39 AM by Dr.Drane »
~only dead fish follow the stream~
Check this out                                                                                                                                                                or do it yourself
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop</a>  <a href="http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166</a>

Offline akkused

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 897
  • Karma: +14/-14
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #12 on: October 19, 2009, 10:32:25 AM »
ook een mapje samples hier. met daaronder veel te veel andere mapjes met vanalles door elkaar.
vst's enzo zitten wel allemaal in de zelfde map op de root van mijn schijf. op die manier heb ik niet het probleem als ik een nrtje van me gewone pc over zet naar me laptop dat hij de helft van de instrumenten niet vind.

Hier hetzelfde...
"Ja, en daar zaten nog echte hippies."
"Ha, ma ik ben nie voor hippies, ik ben voor Slayer..."

Offline dcdent

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12836
  • Karma: +199/-200
  • Ex-Moderator
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #13 on: October 19, 2009, 10:32:59 AM »
bv. Music>VA>GeneStijl>IntoTheVoid.mp3

:lol:

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: voor de softies > ordo ab chaos
« Reply #14 on: October 19, 2009, 10:37:34 AM »
Vst's volgens producent geordend:
bv. Vst>Native Instruments>Komplete 6>
logica ontgaat mij volledig :snooty:

alleja producent is toch niet belangrijk wel wat het doet... bij samples zou'k er nog kunnen inkomen
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal