collapse

* Recent posts

Author Topic: KORG Electribe, Info gevraagd.  (Read 6713 times)

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
KORG Electribe, Info gevraagd.
« on: October 01, 2009, 05:04:49 PM »
Yoyo,

Ik ben van zin om een KORG Electribe aan te schaffen. Nu heb ik daar wat over opgezocht en kwam op verschillende uitgaven ervan. De SX en de MX. Nu weet ik niet goed wat het verschil daarin is.

Het belangrijkste dat ik er mee ga doen is beats maken, vooral hardcore dan dus nieuwe kicks inladen via pc lijkt me dan wel een must.
Ik zou hem graag combineren met een Roland SP-555, dan kan ik (volgens mij) toch heel gemakkelijk sets maken en producen zonder iets anders aan te schaffen(buiten eventueel een laptop).

Nu weet ik echt niet zo veel over dit soort materiaal, dus vandaar vraag ik jullie raad. Wat lijkt jullie de beste groovebox en wat zouden jullie erbij combineren om gemakkelijk te producen en sets maken.

Klaus

Offline dcdent

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12836
  • Karma: +199/-200
  • Ex-Moderator
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #1 on: October 02, 2009, 09:31:26 AM »
De SX is de sampler dus ik denk dat je die nodig zult hebben als je eigen beats wilt inladen.

Offline ActiVe-O

  • Tekno-Tribe
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 934
  • Karma: +3/-3
  • !! Tekos Never Stop !!
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #2 on: October 04, 2009, 06:24:27 PM »
De SX is de sampler dus ik denk dat je die nodig zult hebben als je eigen beats wilt inladen.

idd enkel met de sx kan je sounds inladen , deze heeft dan wel maar 2 synthesizer pads..
sx en mx =  het potje en het deksel, dus koop maar beide  ;)
My Space Is Louder Than Your Space
www.myspace.com/activeo



www.myspace.com/dcteksound6tem

Myspace Suckt Ondertussen... Srry!

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #3 on: October 04, 2009, 08:09:18 PM »
Liever geen beide, wil graag nog die Roland SP-555 erbij. Dus de SX lijkt jullie het beste met die Roland?

Offline ActiVe-O

  • Tekno-Tribe
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 934
  • Karma: +3/-3
  • !! Tekos Never Stop !!
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #4 on: October 04, 2009, 08:26:25 PM »
Liever geen beide, wil graag nog die Roland SP-555 erbij. Dus de SX lijkt jullie het beste met die Roland?

SP-555 koelen bak, just spijtig da ge u samples da ge inlaad al op juste bpm of 1/2 van da u bpm da ge wilt moet instellen voor je ze inlaad , hij volgt nie het aantal bpm die mijn midi uitstuurde , of wel werk ik verkeerd met de midi instellingen... mss weet kotex meer, d8 dat hij zo 1 in zijn bezit heeft.
Heb de sp-555 spijtig genoeg maar efkes kunnen testen , maar staat ook nog op mijn lijstje  ;)
Wat ik ook spijtig vind is dat de geluidssterkte van de sample afhankelijk is van de kracht waarmee je de duw knoppen induwt , daar de kracht niet altijd dezelfde is wanneer je drukt...
My Space Is Louder Than Your Space
www.myspace.com/activeo



www.myspace.com/dcteksound6tem

Myspace Suckt Ondertussen... Srry!

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #5 on: October 04, 2009, 08:32:50 PM »
Hmmm, het wordt ingewikkeld. Hebt gij anders geen suggestie welke 2 dingen ik best koop voor makkelijk core te maken? Kwil heel graag wel een groovebox erin.

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #6 on: October 04, 2009, 08:59:03 PM »
een laptop en een goeie midicontroller? :mrgreen:

cheap en ge hebt direct alles :mrgreen: synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut


Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline ActiVe-O

  • Tekno-Tribe
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 934
  • Karma: +3/-3
  • !! Tekos Never Stop !!
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #7 on: October 04, 2009, 09:24:55 PM »
Hmmm, het wordt ingewikkeld. Hebt gij anders geen suggestie welke 2 dingen ik best koop voor makkelijk core te maken? Kwil heel graag wel een groovebox erin.

Kzou sowieso wel voor de sx gaan als je core wilt maken dan kan je core kicks zeker inladen en nog es goe rondzoeken vo welke soort groovebox..
ik keur de roland sp zekers niet compleet af , t'vraagt gewoon beetje werk en tijd om zo'n bakken compleet door te hebben...
Den sp is veel preset terwijl de sx meer live is...

een laptop en een goeie midicontroller? :mrgreen:

cheap en ge hebt direct alles :mrgreen: synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut




Hij heeft duidelijk al de keuze tussen soft of hardware gemaakt ;)  :whistle:
Maar de roland vraagt ook wel wat software preset werk.
My Space Is Louder Than Your Space
www.myspace.com/activeo



www.myspace.com/dcteksound6tem

Myspace Suckt Ondertussen... Srry!

Offline Mufson

  • free party pirate
  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 497
  • Karma: +6/-8
  • 013 // KRYPTIK // KNW / TRIBEWAR // NIGHTSCAPES //
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #8 on: October 05, 2009, 04:25:02 PM »
Als ge electribe wilt gaan: ga eerst vo de blauwe MX. Dan krijg je er niet direct de muziek uit die je wilt, maar moet je zoeken. Hierdoor leer je de machine heel goed kennen, hoe je een bepaald geluid kan verkrijgen door welke FX & filters te gebruiken. Don't worry, hij is heel gebruiksvriendelijk ;) Je wordt ook niet afgeleid door samples zoeken, msn op je computer, constant nieuw plugins, steeds onafgewerkte liedjes etc.. Ge kruipt mee uw bakske in de zetel en twist the buttons till it sounds like you want.

Later kan je dan de SX bijkopen (want indd active-o, potje en dekseltje). Je kent het toestel dan al goed, en als je dan de kennis loslaat op samples gade veel meer bereiken. Zou echt niet weten waarom je een andere sampler wil (tenzij gij mij een goei reden kunt geven?  :P)

Ahja als ge ene koopt: koop ene in België. Em kost echt ni veel meer (480€). Moest ge er ooit iets mee voor hebbe kunde em late maken ;) Zeker gene Amerikaanse late opsture! Komt ma iets goedkoper uit en ge hebt ne verkeerde adapter (wat ze er nooit bijzegge).

Post Merge: October 05, 2009, 04:36:05 PM
een laptop en een goeie midicontroller? :mrgreen:

cheap en ge hebt direct alles :mrgreen: synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut




Tsja als ge software zou moete betalen zou het wa minder zijn. Zelfs als ge illegaal download: ni iedereen heeft al ne laptop (die in aankoop ook ni goedkoop is) die sterk genoeg is om ermee muziek te maken, laat staan om live te gaan spelen. Ook controllers zijn duur als ge ne goeie wilt.

« Last Edit: October 05, 2009, 04:36:05 PM by Mufson »

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #9 on: October 05, 2009, 04:58:11 PM »
Maar dus met de blauwe kan ik ook eender welke kick maken die ik wil als ik er maar genoeg FX op steek? Je kan met de blauwe toch gewoon zoals bij Reason de Redrum drumcomputer pads maken door vakjes op te vullen met kicks, snares, hihats etc?

En wat koop ik er dan best bij, of is de Roland SP-555 een goede keuze?

Software + midi controller is uitgesloten.

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #10 on: October 05, 2009, 05:02:50 PM »
Tsja als ge software zou moete betalen zou het wa minder zijn. Zelfs als ge illegaal download: ni iedereen heeft al ne laptop (die in aankoop ook ni goedkoop is) die sterk genoeg is om ermee muziek te maken, laat staan om live te gaan spelen. Ook controllers zijn duur als ge ne goeie wilt.
er bestaan ondertussen al een pak goedkope laptops en midi controllers hoor... ook zijn er ondertussen al degelijke goedkope daw's... ik denk maar aan het populaire renoise ...

soit elk zijn ding natuurlijk... ge kunt er blijven over discussiëren... ik ben nu eenmaal software fanboy :) dus ook bevooroordeeld... maar persoonlijk zie ik niet echt het nut van een sampler als een laptop op zich ook al een sampler is met héél wat meer mogelijkheden...
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Mufson

  • free party pirate
  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 497
  • Karma: +6/-8
  • 013 // KRYPTIK // KNW / TRIBEWAR // NIGHTSCAPES //
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #11 on: October 05, 2009, 05:13:38 PM »
Maar dus met de blauwe kan ik ook eender welke kick maken die ik wil als ik er maar genoeg FX op steek? Je kan met de blauwe toch gewoon zoals bij Reason de Redrum drumcomputer pads maken door vakjes op te vullen met kicks, snares, hihats etc?

En wat koop ik er dan best bij, of is de Roland SP-555 een goede keuze?

Software + midi controller is uitgesloten.

Sorry man, ken niks van Reason en ben ook niet gekend met de roland SP-555.

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #12 on: October 05, 2009, 05:26:59 PM »
beetje absurd dat ik reclame maak voor een ander forum :mrgreen: maar euh

stel anders eens uw vraag op www.synthforum.nl ... 't zit daar vol met hardware freaks en ik denk wel dat die u zeker verder zullen kunnen helpen ;)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Merlin

  • Jacque de la Morte
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 589
  • Karma: +14/-15
  • whuw
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #13 on: October 05, 2009, 05:35:11 PM »
Ok, zal het daar zeker eens vragen. Maar voor mensen die me kunnen helpen, altijd welkom.

Offline akkused

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 897
  • Karma: +14/-14
Re: KORG Electribe, Info gevraagd.
« Reply #14 on: October 05, 2009, 09:17:39 PM »
Als ge electribe wilt gaan: ga eerst vo de blauwe MX. Dan krijg je er niet direct de muziek uit die je wilt, maar moet je zoeken. Hierdoor leer je de machine heel goed kennen, hoe je een bepaald geluid kan verkrijgen door welke FX & filters te gebruiken. Don't worry, hij is heel gebruiksvriendelijk ;) Je wordt ook niet afgeleid door samples zoeken, msn op je computer, constant nieuw plugins, steeds onafgewerkte liedjes etc.. Ge kruipt mee uw bakske in de zetel en twist the buttons till it sounds like you want.

Later kan je dan de SX bijkopen (want indd active-o, potje en dekseltje). Je kent het toestel dan al goed, en als je dan de kennis loslaat op samples gade veel meer bereiken. Zou echt niet weten waarom je een andere sampler wil (tenzij gij mij een goei reden kunt geven?  :P)

Ahja als ge ene koopt: koop ene in België. Em kost echt ni veel meer (480€). Moest ge er ooit iets mee voor hebbe kunde em late maken ;) Zeker gene Amerikaanse late opsture! Komt ma iets goedkoper uit en ge hebt ne verkeerde adapter (wat ze er nooit bijzegge).

Post Merge: October 05, 2009, 04:36:05 PM
een laptop en een goeie midicontroller? :mrgreen:

cheap en ge hebt direct alles :mrgreen: synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut




Tsja als ge software zou moete betalen zou het wa minder zijn. Zelfs als ge illegaal download: ni iedereen heeft al ne laptop (die in aankoop ook ni goedkoop is) die sterk genoeg is om ermee muziek te maken, laat staan om live te gaan spelen. Ook controllers zijn duur als ge ne goeie wilt.



Dat kan ik beamen.  ;)
"Ja, en daar zaten nog echte hippies."
"Ha, ma ik ben nie voor hippies, ik ben voor Slayer..."

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal