Oɴᴇɪʀɪᴄʜ - Fᴀʟʟ ᴀʟʙᴜᴍ sᴛᴜᴜʀ ᴇᴇɴ ʙᴇʀɪᴄʜᴛᴊᴇ ɴᴀᴀʀ Bʀᴀᴍʙᴏ ᴀʟs ᴊᴇ ᴇᴇɴ ᴋᴏᴘɪᴇᴛᴊᴇ ᴡɪʟ!
De SX is de sampler dus ik denk dat je die nodig zult hebben als je eigen beats wilt inladen.
Liever geen beide, wil graag nog die Roland SP-555 erbij. Dus de SX lijkt jullie het beste met die Roland?
Heb je al tetten gezien?
Hmmm, het wordt ingewikkeld. Hebt gij anders geen suggestie welke 2 dingen ik best koop voor makkelijk core te maken? Kwil heel graag wel een groovebox erin.
een laptop en een goeie midicontroller? cheap en ge hebt direct alles synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut
Tsja als ge software zou moete betalen zou het wa minder zijn. Zelfs als ge illegaal download: ni iedereen heeft al ne laptop (die in aankoop ook ni goedkoop is) die sterk genoeg is om ermee muziek te maken, laat staan om live te gaan spelen. Ook controllers zijn duur als ge ne goeie wilt.
Maar dus met de blauwe kan ik ook eender welke kick maken die ik wil als ik er maar genoeg FX op steek? Je kan met de blauwe toch gewoon zoals bij Reason de Redrum drumcomputer pads maken door vakjes op te vullen met kicks, snares, hihats etc?En wat koop ik er dan best bij, of is de Roland SP-555 een goede keuze?Software + midi controller is uitgesloten.
Als ge electribe wilt gaan: ga eerst vo de blauwe MX. Dan krijg je er niet direct de muziek uit die je wilt, maar moet je zoeken. Hierdoor leer je de machine heel goed kennen, hoe je een bepaald geluid kan verkrijgen door welke FX & filters te gebruiken. Don't worry, hij is heel gebruiksvriendelijk Je wordt ook niet afgeleid door samples zoeken, msn op je computer, constant nieuw plugins, steeds onafgewerkte liedjes etc.. Ge kruipt mee uw bakske in de zetel en twist the buttons till it sounds like you want.Later kan je dan de SX bijkopen (want indd active-o, potje en dekseltje). Je kent het toestel dan al goed, en als je dan de kennis loslaat op samples gade veel meer bereiken. Zou echt niet weten waarom je een andere sampler wil (tenzij gij mij een goei reden kunt geven? )Ahja als ge ene koopt: koop ene in België. Em kost echt ni veel meer (480€). Moest ge er ooit iets mee voor hebbe kunde em late maken Zeker gene Amerikaanse late opsture! Komt ma iets goedkoper uit en ge hebt ne verkeerde adapter (wat ze er nooit bijzegge).Post Merge: October 05, 2009, 04:36:05 PMQuote from: brambo on October 04, 2009, 08:59:03 PMeen laptop en een goeie midicontroller? cheap en ge hebt direct alles synths, grooveboxen, effecten, de hele reutemeteut Tsja als ge software zou moete betalen zou het wa minder zijn. Zelfs als ge illegaal download: ni iedereen heeft al ne laptop (die in aankoop ook ni goedkoop is) die sterk genoeg is om ermee muziek te maken, laat staan om live te gaan spelen. Ook controllers zijn duur als ge ne goeie wilt.