collapse

* Recent posts

Author Topic: De grote Hardware versus Software topic  (Read 5747 times)

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #15 on: July 15, 2009, 07:55:53 PM »
ik moet er wel bijzeggen da ik denk da sommige genres misschien wel beter tot hun recht komen uit bepaalde programma's  ma ik kan er geen voorbeelden van  geven want ben software noob, buiten wa experimenten vroeger eens

Mango

  • Guest
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #16 on: July 15, 2009, 08:01:59 PM »
Hardware om live te spelen is wel ne plus aangezien ge toch meer effectief live kunt doen.
Verder ist ook wel plezanter vo me hardware uwe software aan te sturen en me die nanokontrols tegenwoorig is da eigenlijk ook nie duur meer(vo iet basic ofcourse)
En de sound is ook wel voller van de meeste hardware.

noob question :

Kunde dan horen aan een bepaalde plaat of ze met hard of software gemaakt is?

Kpeis het enige verschil da ge kunt horen is tussen volledig analoge toestellen en digitale toestellen. Vele synths zijn tegenwoordig digitaal en sturen dus ook gewoon een digitaal naar analoog convertor aan (en zijn dus eigenlijk ook software based).

Offline ©®TM

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12847
  • Karma: +188/-186
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #17 on: July 15, 2009, 10:36:12 PM »
nothing beats knoppen
ja hoe zit da in feite me u, maakt/speelt ge nog muziek of nt?

En ik heb heeeeel dure hw om "muziek" te maken. Den auto, die maakt speedcore/splittercore, die helikopter variant :mrgreen:.

Offline Hecticcc

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 75
  • Karma: +0/-0
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #18 on: July 16, 2009, 12:43:23 AM »
here we go again  :lol:

hardware versus software =  :snooty:
hardware samen met software =  :slayer:

Het hangt allemaal af wat je wil bereiken qua klank.


Quote
Kpeis het enige verschil da ge kunt horen is tussen volledig analoge toestellen en digitale toestellen. Vele synths zijn tegenwoordig digitaal en sturen dus ook gewoon een digitaal naar analoog convertor aan (en zijn dus eigenlijk ook software based).

Idd, maar met het verschil dat ze enkel en alleen geprogrammeerd zijn om één bepaalde taak uit te voeren & op heel wat rekenkracht kunnen terugvallen, vandaar dat ze vetter en voller klinken dan de gemiddelde vst (of zelfs de betere)
« Last Edit: July 16, 2009, 12:48:21 AM by Hecticcc »

Offline Tripped

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2891
  • Karma: +38/-32
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #19 on: July 16, 2009, 10:30:31 AM »
En de sound is ook wel voller van de meeste hardware.

noob question :

Kunde dan horen aan een bepaalde plaat of ze met hard of software gemaakt is?
nèh, zijn natuurlik almtijd uitzonderingen é
ge kunt ne vré goeie master ebn van iets die van software komt, en dan een hele slechte van dingen uit hardware
kdenk dagge voor jen eigen best zoekt wa da goe is, of waar je goe overweg mee kunt
hebt in beide partijen enorm slechte dingen

Offline Dr.Drane

  • Superadministrator
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3370
  • Karma: +28/-28
  • wie niet weg is is gezien
    • Appletree
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #20 on: July 16, 2009, 11:21:00 AM »
En de sound is ook wel voller van de meeste hardware.

noob question :

Kunde dan horen aan een bepaalde plaat of ze met hard of software gemaakt is?

Imho, absoluut niet.
1 geluid ongemasterd uit goei monitors + de synth beetje kennen => Is wel hoorbaar maar ook nie alsof het super duidelijk verschil is ofzo.

@Nico: Ah stoornis, das wel vette shizzle wat jullie doen!  :slayer: En tenminste kaskes voor op te geilen ipv paar stickers op achterkant laptop.

hardware, software... tis maar waar je je het best mee voelt en mee overweg kan...
tis niet de baksjes of het programma die telt, maar de persoon die er muziek mee maakt

+1

Voor liekes te maken Software. Voor Live te spelen hardware.

Als ge iets in software maakt hoe wilt ge dat dan live brengen met hardware? Of bedoelt ge midi controller als hardware zijnde?

Kpeis het enige verschil da ge kunt horen is tussen volledig analoge toestellen en digitale toestellen. Vele synths zijn tegenwoordig digitaal en sturen dus ook gewoon een digitaal naar analoog convertor aan (en zijn dus eigenlijk ook software based).

Ben ik mee oneens. Sample es een analoog toestel en vergelijk da met het origineel bv. De sampel = digitaal. (ok das nie door ne digitale synth gemaakt, maar gewoon vanuit het pricipe dat somige digitale synths ook gewoon analoge samples spelen)

Idd, maar met het verschil dat ze enkel en alleen geprogrammeerd zijn om één bepaalde taak uit te voeren & op heel wat rekenkracht kunnen terugvallen, vandaar dat ze vetter en voller klinken dan de gemiddelde vst (of zelfs de betere)

+1, maar of het resultaat daarom beter of slechter is dat valt ook nog te bezie...euh..horen.
~only dead fish follow the stream~
Check this out                                                                                                                                                                or do it yourself
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop</a>  <a href="http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166</a>

Offline Wasabi

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 803
  • Karma: +3/-3
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #21 on: July 16, 2009, 02:08:12 PM »
Voor liekes te maken Software. Voor Live te spelen hardware.

Als ge iets in software maakt hoe wilt ge dat dan live brengen met hardware? Of bedoelt ge midi controller als hardware zijnde?


Nopes ik bedoel het volledig appart. Ik vind de pc geen live speel material. Ik doe het wel voor mijn live alleen maar da is dan maar semi live. Geef mij maar mij full-live samen met Samoth. Maarik maak wel graag liedjes met software. Dus voor ne live-set --> Hardware.     Voor enkel liedjes (Geen liveset) --> Software. Al vind ik het wel leuk men muziek alleen te laten horen op feestjes en valt dat meestal ook wel in goede aarde.

Offline xof

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 645
  • Karma: +31/-44
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #22 on: July 16, 2009, 06:56:18 PM »
bij mij software - voornamelijk pure data (the DIY en hard way  :slayer:), maar met veel zelf opgenomen samples (kan vanalles zijn keukengeluiden, treingeluiden, spelende kinders..) of live input van instrumenten in mijn computer - beide meestal zwaar bewerkt tot je ze niet meer herkent
en een edirol om mijn patchen te besturen als ik live speel (die ik liefst zou vervangen door een programeerbare controller met minstens 100 pots en sliders :ugeek: )
Our goal for the future is total unemployment, so we can play!

Offline xof

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 645
  • Karma: +31/-44
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #23 on: July 16, 2009, 07:40:18 PM »
tis vré simpel.

hardware EN software. geen van beide kan deftig zonder de ander werken  :hippy:

hm.. der is anders al veel goeie electronische muziek gemaakt voor computers daarvoor bruikbaar waren zu
Our goal for the future is total unemployment, so we can play!

Offline Dr.Drane

  • Superadministrator
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3370
  • Karma: +28/-28
  • wie niet weg is is gezien
    • Appletree
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #24 on: July 16, 2009, 07:56:22 PM »
Voor liekes te maken Software. Voor Live te spelen hardware.

Als ge iets in software maakt hoe wilt ge dat dan live brengen met hardware? Of bedoelt ge midi controller als hardware zijnde?


Nopes ik bedoel het volledig appart. Ik vind de pc geen live speel material. Ik doe het wel voor mijn live alleen maar da is dan maar semi live. Geef mij maar mij full-live samen met Samoth. Maarik maak wel graag liedjes met software. Dus voor ne live-set --> Hardware.     Voor enkel liedjes (Geen liveset) --> Software. Al vind ik het wel leuk men muziek alleen te laten horen op feestjes en valt dat meestal ook wel in goede aarde.

Achzo, maar dan kunt ge uw liedjes toch niet (non-semi) live brengen als ge live met hardware werkt tenzij ge ze met hardware na zou gaan maken...maar dan lijkt het mij beter iets nieuws te maken voor live te brengen, nie?

Post Merge: July 16, 2009, 07:56:53 PM
tis vré simpel.

hardware EN software. geen van beide kan deftig zonder de ander werken  :hippy:

hm.. der is anders al veel goeie electronische muziek gemaakt voor computers daarvoor bruikbaar waren zu

+1
~only dead fish follow the stream~
Check this out                                                                                                                                                                or do it yourself
<a href="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fdrane%2Fdrane-eat-that-drop</a>  <a href="http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://swf.wonderfl.net/swf/usercode/b/b7/b7ec/b7ec8cd3801e3784dbbb4f5d2e68b15e9e384832.swf?t=1255508278166</a>

Offline ztran

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 965
  • Karma: +36/-47
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #25 on: July 16, 2009, 08:07:59 PM »
Quote
ja hoe zit da in feite me u, maakt/speelt ge nog muziek of nt?
ik heb nog ideeen
en 3 weken verlof vanaf volgende week  :cheer:
dus er nog wa aan werken he ;)
had het ff opzij gelegd ma nu dus terug :)

Offline xof

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 645
  • Karma: +31/-44
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #26 on: July 16, 2009, 09:25:43 PM »
tis vré simpel.

hardware EN software. geen van beide kan deftig zonder de ander werken  :hippy:

hm.. der is anders al veel goeie electronische muziek gemaakt voor computers daarvoor bruikbaar waren zu

en die werden dan niet op de 1 of de andere manier geprogrammeerd?

Daar wil ik dan wel eens een voorbeeldje van zien/horen! (nie als aanval bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid)

wel, als ge aan beatgerichte electronische muziek denkt, kunt ge discuteren dat ge een hardware sequencer ook 'programmeert'

voor minder beatgerichte stuff, vanaf de jaren 50 en zelfs soms iets vroeger, moet ge maar eens zoeken naar "An Anthology Of Noise & Electronic Music" vindt ge wel als torrent of op soulseek of zo.. verschillende volmes die wel een goed overzicht geven
« Last Edit: July 16, 2009, 11:39:50 PM by xof »
Our goal for the future is total unemployment, so we can play!

Offline d4_damager

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 8463
  • Karma: +321/-383
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #27 on: July 16, 2009, 10:57:34 PM »


dit is allesinds nie mee fruity loops gemaakt denkik :D 1983
Legendarische F1RST!-koning
Officiële F1RST!-koning 2020
Officiële F1RST!-koning 2021
Officiële F1RST!-koning 2022


Offline Wasabi

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 803
  • Karma: +3/-3
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #28 on: July 17, 2009, 12:28:46 AM »
Voor liekes te maken Software. Voor Live te spelen hardware.

Als ge iets in software maakt hoe wilt ge dat dan live brengen met hardware? Of bedoelt ge midi controller als hardware zijnde?


Nopes ik bedoel het volledig appart. Ik vind de pc geen live speel material. Ik doe het wel voor mijn live alleen maar da is dan maar semi live. Geef mij maar mij full-live samen met Samoth. Maarik maak wel graag liedjes met software. Dus voor ne live-set --> Hardware.     Voor enkel liedjes (Geen liveset) --> Software. Al vind ik het wel leuk men muziek alleen te laten horen op feestjes en valt dat meestal ook wel in goede aarde.

Achzo, maar dan kunt ge uw liedjes toch niet (non-semi) live brengen als ge live met hardware werkt tenzij ge ze met hardware na zou gaan maken...maar dan lijkt het mij beter iets nieuws te maken voor live te brengen, nie?

Voor de 3de keer. Ik bedoel dit volledig appart :-) dus idd andere dingen maken.

Offline sevenum_six

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1409
  • Karma: +15/-15
  • DCTEK SOUND6TEM/UNDERGROUND D./TOMEEN/TRANSELUCID
Re: De grote Hardware versus Software topic
« Reply #29 on: July 21, 2009, 08:52:38 PM »
hardware is veel last vo mee te sleure :biggrin:
laptop is nie veel ééééé :slayer: :cheer:

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal