collapse

* Recent posts

Author Topic: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge  (Read 1339 times)

Offline Riot!

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2510
  • Karma: +87/-88
Uitnodiging & oproep

onder het frisse groene dak van de lente...
verscholen tussen de grijze blokken industrie...
zal het lappersfort gastheer zijn voor een driedaags Do-It-Yourself festival

Kom, leer en deel het leven van het bos.

... er zullen workshops zijn over bosvoedsel, permacultuur, boomklimmen, kruidengeneeskunde...

er is uitleg over de situatie in het lappersfortbos en andere lokale en internationale campagnes.

...er zal een theaterplek zijn waar iedereen uitgenodigd is om op te treden, praten, jongleren,
dansen, ondersteboven te wandelen ...

... er is een groot leegstaand gebouw waar de lenteschoonmaak plaats geruimd heeft om live bands te ontvangen,
zowel akoestisch, als versterkt door ons gerecycleerd sound-antisysteem.

... er is plaats om fotografie of andere kunst ten toon te stellen
... er is plaats om te schilderen en voor graffitti

in de weggeefwinkel kun je afvalmode consumeren,
je kan jezelf laten brainwashen in de propagandatent,

bouw je fiets in de bike-workshop.

kook en geniet van een gemeenschappelijk maal.

bouw je eigen standje, geef je eigen workshop,
doe je eigen ding of kom en geniet !!



3 ~ 5 juli '09


laat ons iets weten als je een plaatjse wilt,
we kunnen je helpen met materiaal, &...

lappersfort(a)gmail.com
lappersfort.tk
0471658544

LAPPERSFORT BLIJFT!

Offline dimitri

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 116
  • Karma: +1/-3
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #1 on: June 04, 2009, 08:11:54 AM »
ik ga zeker eens langs komen  :yeah:

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #2 on: June 04, 2009, 08:37:27 AM »
als ik zie wat de overheid doet voor natuurbehoud rond brugge kan mij dat lapke bos (3,5 ha) tussen al die industrie eerlijk gezegd niet zo veel schelen zu...

't zou natuurlijk mooi zijn als ze er iets voor doen en dat dat stukske kostbare natuur behouden blijft maar we moeten realistisch blijven é... ten eerste is dat stukske bos nu ook weer niet zoooo schoon en 't ligt al in een gebied dat reeds verkracht is door de industrie... brugge blijft uitbreiden en 't gebied waar dat 't lappersfort in ligt is al langer of vandaag om zeep...

dus misschien beter focussen op andere gebieden wat de overheid dan ook doet! want zeggen dat de overheid niets doet mag toch ook niet imho...  'k denk maar aan de Brugse Veldzone... 't nieuw aangelegde Chartreuzinnen Bos bij Biesbroek bos... aan de overkant van de E40 hebben ze ook een oud weiland opgekocht waar ze nu aan bos bouw doen

'k zou mij persoonlijk eerder focussen op belangrijke zaken... zoals de verdere uitbouw van Biesbroek-, Tilleghem- en Tudor-bos :slayer: En de verdere uitbouw van natuurgebied rond de Meetkerkse Moeren...

maar goed respect voor die actie en respect dat mensen in zitten met de natuur kan ik alleen maar aanprijzen maar of 't realistiisch is om dat stukje (groot is anders) bos te behouden :think: i doubt it ;)

'
t iet wat megalomane plan om de damse vaart uit te breiden daar voor zou'k eerder op straat komen maar 'k geloof dat dat plan voorlopig, gelukkig, opgeborgen is
« Last Edit: June 04, 2009, 09:00:50 AM by brambo »
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline dimitri

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 116
  • Karma: +1/-3
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #3 on: June 04, 2009, 09:41:40 AM »





t iet wat megalomane plan om de damse vaart uit te breiden daar voor zou'k eerder op straat komen maar 'k geloof dat dat plan voorlopig, gelukkig, opgeborgen is
[/quote]
ja dat is waar.het is te hopen dat het nooit ga gebeuren :mrgreen:

Offline nexn

  • -,-
  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 298
  • Karma: +0/-0
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #4 on: June 04, 2009, 01:28:52 PM »
das etwa voor Nickkk wi

Offline Riot!

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2510
  • Karma: +87/-88
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #5 on: June 04, 2009, 02:25:14 PM »
@ Brambo, ge moest als hippie beschaamd zijn.
Tis hier gelijk mode om alles waar enigszins een politieke, of ecologische of humane boodschap in zit direct te relativeren en indien mogelijk te minimaliseren en af te kraken.

100 procent respect voor die mensen daar.
Zonder enige twijfel.


Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #6 on: June 04, 2009, 02:38:26 PM »
waar kraak ik die actie af? 'k zeg dat ik respect heb voor die mensen en hun acties ik trek alleen het "belang" van dat stukje grond in twijfel ;) 't stukske grond dat bedreigd is is amper 3,5 ha groot...

ik zie dan liever dat stukje grond wegvallen en bijvoorbeeld 7 ha compensatiegronden bijkomen aan één van de natuurgebieden die ik opnoemde... dan kan de industrie uitbreiden EN de natuur zich ook verder ontwikkelen...

face it dat stukje grond ligt daar echt pal in't midden van een woon en industriezone... verloren moeite om daar nog energie in te steken imho... stellen ze de kap nu uit dan zullen ze het wel binnen een tiental jaar opnieuw proberen...

een natuurgebied dat al erkend is uitbreiden zal dan op langere termijn een betere investering zijn ;) daarbij de grond is toch van fabricom als'k mij niet vergis? die kunnen doen met hun grond wat ze willen zolang ze zich aan het gewestplan houden

der zijn ergere zaken in brugge aan de hand die de natuur bedreigen dan de kap van't lappersfort... damse vaart zoals ik reeds al aanhaalde, bouw van 't nieuw stadion van brugge... dat is een groter stuk grond zu en dat werkt de uitbreiding van brugge in de hand en zal met tijd zelfs maken dat loppem aangroeit aan brugge...  ik kan meer genieten van 't landschap daar in loppem dan dat ik kan genieten van dat stukske bos in die industriezone ;)

« Last Edit: June 04, 2009, 02:43:22 PM by brambo »
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline cumshot

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 68
  • Karma: +1/-1
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #7 on: June 04, 2009, 04:08:00 PM »
alrighty

Offline sam

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 761
  • Karma: +34/-34
  • 26/06/09 TOYFABRIC 7 playyyyyyyytime :-)
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #8 on: June 04, 2009, 11:13:03 PM »
kijkt rond:
belgie is VOL VOL VOL VOL VOL !!!!! vlaandern zeker !!
 
100% respect voor die mann die daar oa deze winter aan -13°C blijven standhouden hebben !!

cool initiatief da DIY ding, aanwezig !
TOYFABRIC 7 is fun to play alone, or team up with a buddy to prolong the adventure !

Offline xof

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 645
  • Karma: +31/-44
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #9 on: June 30, 2009, 02:50:39 PM »
waar kraak ik die actie af? 'k zeg dat ik respect heb voor die mensen en hun acties ik trek alleen het "belang" van dat stukje grond in twijfel ;) 't stukske grond dat bedreigd is is amper 3,5 ha groot...

't is nu eenmaal ook een symbooldossier geworden voor alle 'zonevreemde' bossen he..
« Last Edit: June 30, 2009, 06:55:20 PM by xof »
Our goal for the future is total unemployment, so we can play!

Offline Spherical

  • "Give me control of a nation's money and I care not who makes her laws." -Mayer Amschel Rothschild
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 902
  • Karma: +3/-3
Re: 03-05/07/09 Lappersfest: Cirque de forêt @ Lappersfortbos, Brugge
« Reply #10 on: June 30, 2009, 06:04:58 PM »
Check dees vo meer info.

Right on sam!
Everything you say can and will be used against you in a court of law. Everything I say is based upon the fiction called reality
and thus is to be interpreted and repelled as so untill further notice.

Signed, the homunculus' homunculus

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal