collapse

* Recent posts

Author Topic: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge  (Read 1379 times)

Offline oele

  • CELL Crew
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 608
  • Karma: +6/-6
10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« on: May 24, 2009, 01:18:18 PM »
Vrijdag 10 juli

SELAH SUE
Wij leggen alvast een dijk aan rond het Minnewaterpark om de woordenstroom van SELAH SUE te stelpen. Piepjong en bleek, maar haar stem klinkt inktzwart en doorleefd. Ontstak Amy Winehouse-gewijs de soulrevival in ons land, voerde de Arriba!-lijst aan en is momenteel uit op de verovering van buitenlandse harten.

BUNNY WAILER
Eindelijk nog eens op een Belgisch podium, deze reggaelegende! Samen met z'n stiefbroer Bob Marley en Peter Tosh vormde hij de Heilige Drievuldigheid die aan de basis lag van de al even legendarische Wailers. Exclusief Belgisch concert!

MICHAEL FRANTI & SPEARHEAD
Bam Bam, rock the nation! De boodschap van Spearhead-militant Michael Franti blíjft actueel en schopt u op melodisch verantwoorde wijze een geweten. Op Spearheads laatste album 'All Rebel Rockers' krijgen dub infused soul flavours opnieuw volop bijval van reggaetunes en duikt zelfs ons aller Marie Daulne van Zap Mama even op.

TRACY CHAPMAN
Kerfde 'Fast Car', 'Talkin' Bout A Revolution' en 'Across The Lines' in ons collectieve geheugen. In haar eentje rehabiliteerde ze daarmee het statuut van singer-songwriter én schopte er de Amerikaanse natie een geweten mee in tijden van politieke verandering. Haar stem krijgt ons haar nog steeds spontaan overeind! Exclusief én met band op Cactusfestival!

Zaterdag 11 juli

JOE GIDEON & THE SHARK
Broer Gideon en zus Viva laten rauwe blues en groezelige americana los. Murder ballads vol gitaargeweld. Werden onlangs nog in het voorprogramma van Nick Cave en Seasick Steve gesignaleerd!

65DAYSOFSTATIC
Zonder woorden een plaat neerzetten die barst van emotie en gevoel? Dan gelden Mogwai en Explosions In The Sky als grandioos voorbeeld. 'The Destruction Of Small Ideas', het derde album van 65DAYSOFSTATIC, ademt dan ook hun invloeden, maar is vooral een gespierde mutant die instrumentale postrock laat botsen met elektronica. Welkom in het verwarrende universum van deze postpunk Britten, waar breakbeats samengaan met stuiterende gitaarakkoorden en computerblieps met broze pianoklanken. Fantastisch goed gecoördineerde noise met uitbarstingen van drum 'n' bass.

THE BLACK BOX REVELATION
Een vuile mix van garagerock, sexy gestripte blues aaneengeplakt met ubermelodieuze gitaarriffs en Iggy-gewijze schreeuwen om liefde. 'Never Alone, Always Together'!

JOAN AS POLICEWOMAN
Joan Wasser kwam enkele jaren geleden als zangeres en violiste vanonder de vleugels van Rufus Wainwright en Antony & The Johnsons gekropen. Op haar briljante debuut 'Real Life' keerde ze de rollen om en verleidde ze Antony tot een duet ('I Defy'). Op haar nieuwe album 'To Survive' is Rufus aan de beurt ('To America').

COLD WAR KIDS
Deze kindsoldaten kwamen twee jaar geleden onze buis van Eustachius binnenvallen met 'Robbers & Cowards'. Rammelrock en koortsige blues vol koppige ritmes. COLD WAR KIDS grijpt terug naar gevestigde geluiden als Bob Dylan, Jeff Buckley en The Velvet Underground, met rammelende referenties aan Clap Your Hands Say Yeah en Two Gallants.

GUTTER TWINS
GUTTER TWINS is de muzikale alliantie tussen de gitzwarte stem van Mark Lanegan en die van Afghan Whig en Twilight Singer Greg Dulli. 'Saturnalia' hun in whisky en rook gemarineerde schreeuw om een begrijpend oor. Na gedeelde platen met Isobel Campbell, Soulsavers en Queens Of The Stone Age gaf Lanegan zijn goedkeurend gegrom ook aan Gutter Twins, een afrekening met de duivels van deze beruchte heren uit de Amerikaanse alt rock. Peilloos diep, donker en vlezig rauw.

NOVASTAR
The best is yet to come! Joost 'fluwelen keel' Zwegers hield woord en schonk ons op zijn derde album, 'Almost Bangor', een topversie van zichzelf. Hét bewijs? 'Mars Needs Women' en 'Because'!

PAUL WELLER
De 'Modfather' bleef ook na sluitingstijd van het punk-era één van de meest invloedrijke figuren uit de Engelse muziekscène. Vorig jaar bijna, nu helemaal mét band voor een exclusieve én messcherpe tête à tête op Cactusfestival.

Zondag 12 juli

MONO
Het Japanse MONO bouwt ijzersterke en majestueuze geluidsmuren vol magistrale spanning. Een emotionele rollercoaster langs dramatische soundscapes.

BABYLON CIRCUS
Deze losgeslagen circustroep heeft good vibes op overschot. Baudelaire en Shakespeare go ska-rock met een pikant dipsausje van reggae-ragga-dub binnen handbereik. Intelligente ambiance, quoi.

THE NOTWIST
Plantte met 'Neon Golden' zes jaar geleden een mijlpaal op het Duitse Morr label, huis van vertrouwen voor de aaibare elektropop van o.a. Múm, Lali Puna en Styrofoam. Met het nieuwe 'The Devil, You + M' nu eindelijk op Cactusfestival!. Exclusief concert!

!!!
Deze fanatieke apostelen (spreek uit als 'chk chk chk') ijveren al drie albums lang voor de herinvoering van de dance punk. Deze 8-delige punkfunkformatie kampeert op het puike Warp label, tevens uitvalsbasis voor hun empirische zoektocht naar de perfecte groove. !!! behoort tevens tot een van de beste live acts ter wereld.

THE MAGIC NUMBERS
De magische cijfercombinatie voor een kilometersbrede glimlach! De roots van broer en zus Stodart en broer en zus Gannon omhelzen samen de halve aardbol en daar zijn hun songs niet rouwig om: vreedzame gitaarballads die het collectieve humeur resoluut ontzuren. De vier kamperen nú in de studio om u hopelijk tegen Cactusfestivaltijd nieuwe uiterst infectueuze songs genre 'Mornings Eleven', 'Forever Lost' en 'Love Me Like You' te schenken!

CALEXICO
Het Minnewaterpark wordt even de 'Crystal Frontier' tussen USA en Mexico, rootsrock en mariachi, Sergio Leone en David Lynch. Stoffige desertrock, of hoe een hete woestijnwind toch voor koude rillingen kan zorgen.

LAMB
Zangeres Louise Rhodes en producer Andrew Barlow drukten met 'Fear Of Fours' en 'What Sound' hun voetstappen in een vers sonisch domein. Hoogst interessante klanken op de grens tussen singer-songwriting, elektronica, triphop en drum 'n' bass. Een concert i.h.k.v. een exclusieve reünietournee!

JOSS STONE & BAND
JOSS STONE's verslaving aan Stax en Motown bleef drie albums lang buiten het bereik van afkickcentra allerhande. Haar keelgat blijft ze onderwerpen aan de meest enthousiaste vocale gymnastiek zodat haar stem nog steeds geldt als gespierde voortrekker van de huidige soulrevival. Naar Cactusfestival brengt ze haar tienkoppige band mee!


zal wel weer een fijn festival worden, en lekker dicht  :cheer: we gaan wel just maar de zondag, lamb  :love: dien dag is eigenlijk de besten dag vinnek.


more info http://www.cactusfestival.be/

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #1 on: July 12, 2009, 10:36:53 AM »
straks aanzetten :party: kan niet wachten

brugse tarwe biertjes ::drunk: lekker muzieksjes :party: en lekker eten (niet de dertien in een dozijn frietkramen op cactus festival :up: ) :hungry:
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline nutrixia

  • -=GOA=-
  • CELL Crew
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2187
  • Karma: +19/-19
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #2 on: July 12, 2009, 11:09:30 AM »
en welk weer is het in brugge? hier heeft het nog niets anders gedaan dan regenen, regenen, regenen :)
have fun :cool:
Max 666; characters remaining: 632

Offline sjill!

  • burps
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1523
  • Karma: +89/-89
    • http://soundcloud.com/ignite303
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #3 on: July 12, 2009, 01:35:10 PM »
nog wel coole line up
65 days of static  :hungry:
misschien volgend jaar, wel spijtig vant weer precies
-never underestimate the power of stupid people in large groups-

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #4 on: July 14, 2009, 03:49:34 PM »
Grijs en buien, dat beloofde! Warm aangekleed en gewapend tegen mogelijke buien aangezet in compagnie van twee bevallige dames richting Cactusfestival :) Gelukkig duurde de wandeltocht niet te lang want't getetter eueueh de communicatie tussen de twee dames was nogal uitvoerig :twisted: Aangekomen aan het mooie Minnewaterpark, wat chauvinisme mag wel :P , was het effe schrikken van de lange wachtrij maar gelukkig ging het vlot!

Eindelijk aan het podium aangekomen waar we overweldigd werden door een muur van geluid geleverd door de drie gitaristen en drummer van Mono. Ik vond hun set best te pruimen... maar de nummers trokken misschien wel allemaal wat goed op elkaar, soit. Ze begonnen telkens met een trage en rustige opbouw om dan los te barsten met helse gitaren :slayer: I liked it :up:



Tijdens de pauze vlug de eetkraampjes gaan bekijken, dat vind ik nu eens echt leuk aan Cactusfestival. Niet alleen de voorspelbare braadworst, pitta- en frietkraam zijn aanwezig maar ook een paar standjes met exotische gerechten :hungry: Ik denk dat ik meer geld verdaan heb aan eten dan aan drank die dag :mrgreen: maar ik dwaal af. Buikje gevuld en terug naar het podium voor Babylon Circus. Ze hadden het publiek zeker mee maar hun muziek boeit me niet echt buiten hun nummers met gipsy invloeden. Dan maar de tijd gedood met wat drank en vlug naar huis gereden om korte broek en luchtig tshirt aan te trekken want de zon was ondertussen al goed doorgebroken! Thank God :)



Dan was het tijd voor The Notwist, 'k moet bekennen dat ik nog nooit van hun gehoord had noch hun nummers kende. Maar men vriendin had een paar nummers laten horen de dagen voordien en 't klonk wel goed. Ik zag op het podium ook een paar synths staan dus dat was, voor mij toch, al een pluspunt :mrgreen: Pop-rock met experimentele invloeden, 't gezelschap die mee was vond het wat langdradig, maar ik vond best wel vet! Zeker sommige stukken met oorverdovende synthgeluiden tussen, jummie :hungry:



Chk Chk Chk oftewel !!! waren de volgende ook onbekend voor mij. Was goed maar niet echt spectaculair. Meer staan zeveren tegen ouwe bekenden dan geluisterd eerlijk gezegd...



Dan de groep waar 't vrouwelijk gezelschap 't meest naar uit keek The Magic Numbers. Sympathieke band met een ietsie pietsie te happy rock voor mij. Maar 't zat wel goed in elkaar en het publiek genoot ervan.



Calexico gemist door moeheid en honger... Dus geen idee hoe het was, kende ze feitelijk ook niet :oops: we hebben nog hun laatste twee nummers gehoord ofzo en precies niet veel gemist, alleja ik toch niet :P

En dan Lamb, O MY GOD! Was me dat een muzikaal oorgasme! Prachtstem van Louise Rhodes en vette downtempo beats en trippy synthgeluiden van Andy Barlow! Het was blijkbaar al een tijdje geleden dat ze nog opgetreden hadden en ze genoten merkbaar evenveel als het publiek! Zalige set! Petje af!



En mooie liedjes duren niet lang maar 't mooie liedje werd afgesloten met nog mooiere liedjes door de vervanger van Jos Stone (wat jammer dat ze er niet was :rofl: NOT) Jamie fucking Lidell! 'k Vond hem in't begin van zijn set wel wat asociaal, niet inspelen op het publiek maar ie moest precies nog los komen! Vette funk, heel 't festival publiek aan het dansen! Lekker! Dan een vette beatboxsessie van the master himself. :slayer: Paar keer goed gelachen als ie't publiek toesprak ook! Ie kan het nog ver schoppen met zijn act denk ik ! 't Publiek vond het allesinds goed, het jong publiek welliswaar, 't ouder publiek droop af toen ie begon te beatboxen :mrgreen:



Mij zéér goed geamuseerd, volgend jaar hopelijk terug alle dagen aanwezig :) En ja 'k heb last van den bibber zoals ge kunt zien in de filmpjes :mrgreen: Ge kunt er nog vinden op mijn youtube kanaal > http://www.youtube.com/user/brambocell
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline kros

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 456
  • Karma: +8/-8
  • i told you i was harcore
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #5 on: July 14, 2009, 03:52:18 PM »
nie naar tracy chapman weest gaan kijken?
mn pa ging gaan ma net voor ie aanzet checkt ie het internet en twas uitverkocht
now that's an example of how to use humor to get your point across - in an agreeable way

www.bugklinik.com

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41512
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #6 on: July 14, 2009, 03:57:52 PM »
neen Nele ging de zaterdag naar Madonna en om alleen te gaan de andere avonden had ik geen zin :)
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline ©®TM

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12847
  • Karma: +188/-186
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #7 on: July 15, 2009, 12:45:36 AM »
En dan Lamb, O MY GOD! Was me dat een muzikaal oorgasme! Prachtstem van Louise Rhodes en vette downtempo beats en trippy synthgeluiden van Andy Barlow!
gabriel is echt wel een super kiekevel nr  :clap: :love:

Offline Riot!

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2510
  • Karma: +87/-88
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #8 on: July 15, 2009, 02:04:06 AM »
grrrr, lamb komt twee keer naar belgie deze zomer en moet ze twee keer missen.
Maja, we zijn nog jong he.

Offline 7eknocrat

  • King Fokking Bling
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 616
  • Karma: +23/-23
Re: 10-12/07/09 Cactus Festival @ Minnewater, Brugge
« Reply #9 on: July 15, 2009, 03:11:34 AM »
jamie liddel was de fokking man ik waande me ff in de jaren 80 als ik het dansende publiek  :cheer:

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal