collapse

* Recent posts

Author Topic: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour  (Read 48013 times)

Offline brambo

  • 93
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 41513
  • Karma: +376/-374
  • Oneirich
Burn your holy books & open your eyes. - Ali A. Rizvi

Offline Kevin

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3112
  • Karma: +24/-24
  • TRIPle - SCHTAMPF
    • Soundcloud
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #76 on: July 22, 2015, 02:08:03 PM »
Amai, weekend van mn leven :D
Ahhh doureee

Offline Jizzzle

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1050
  • Karma: +56/-56
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #77 on: July 22, 2015, 03:27:21 PM »
Enkel de donderdag gegaan, niets van controle gehad. Eerst wat drum & bass gaan checken dan wat gechilld in 't gras. Squarepusher gaan checken, vet qua geluid maar niet echt een vette show, hij trok hem echt niets aan van het publiek en deed gewoon z'n ding. Laatste 15 min dan op zijn gitaar beginnen spelen. 'k verwachte dat hij nummers a la come to daddy live ging spelen maar nee... teleurstellend. Daarna 2 min electric wizard gaan checken, was maar saai, direct weer weggegaan naar Mark Ronson (Last Arena) en dat was zoals verwacht wel een feestje. Super commercieel maar wel plezant. Ook veel blote tetten gezien op da scherm  :D. Daarna nog wat gaan chillen + drum & bass gecheckt. Daarna langzaam richting Igorrr vertrokken. Igorrr was om de een of andere reden teleurstellend. Mss was het omdat het zonder live zang was, mss was het geluid vorig jaar beter, z'n recentse nummers vind ik ook wat minder dan die ervoor, ik was ondertussen ook al nogal moe, de mannen die de lichten moesten besturen wisten duidelijk ook niet wat ze moesten doen  :P Hoe dan ook, vorig was het subliem, dit jaar helemaal niet.

Radium zag er erg vet uit maar ik was ondertussen ter plaatse in slaap aan het vallen dus ben ik maar gaan slapen...

Offline Jotie

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1465
  • Karma: +49/-49
    • Le feestboek ~
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #78 on: July 22, 2015, 04:07:53 PM »
Igorrr zonder zangers, Squarepusher zonder gitaar :wow:.

Offline ©®TM

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 12848
  • Karma: +188/-186
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #79 on: July 22, 2015, 07:36:11 PM »
Squarepusher gaan checken, vet qua geluid maar niet echt een vette show, hij trok hem echt niets aan van het publiek en deed gewoon z'n ding. Laatste 15 min dan op zijn gitaar beginnen spelen. 'k verwachte dat hij nummers a la come to daddy live ging spelen maar nee... teleurstellend.
waarom zou squarepusher come to daddy spelen? :think:

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #80 on: July 22, 2015, 08:14:39 PM »
peis da jizzbox wel untitled nummers van bogdan uit elkaar kan houden, ma daarom nog nie senor afx en senor pusher of squarezzz  :ugeek:
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Offline Kevin

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3112
  • Karma: +24/-24
  • TRIPle - SCHTAMPF
    • Soundcloud
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #81 on: July 22, 2015, 08:18:57 PM »
Electric Wizard vond ik anders echt wel retevet, ik kende die niet op voorhand en serieus van verschoten, kzou nog keer gaan kijken :D Toch wel serieus meeslepend, schone op- & afbouw altijd

Igorrr vond ik vorig jaar ook pakken beter maar mij toch nog goe kunnen smijten! Square was dan weer een pak minder

Vooral hard gegaan op de techno vrijdag & zondag op de redbull elektropedia stage (wa een stage ook :o )
Nina Kraviz Adam Beyer Recondite Scuba Tennis PanPot RobertHood etc.. amai amai wa was me da!

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #82 on: July 22, 2015, 08:20:23 PM »
Electric Wizard vond ik anders echt wel retevet, ik kende die niet op voorhand en serieus van verschoten, kzou nog keer gaan kijken :D Toch wel serieus meeslepend, schone op- & afbouw altijd

en weer een stonerdoom fan bij  :mrgreen:

the wizaaaarddd  :slayer: :slayer:
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Offline Kevin

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3112
  • Karma: +24/-24
  • TRIPle - SCHTAMPF
    • Soundcloud
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #83 on: July 22, 2015, 08:24:06 PM »
Ja khad al van mn maat gehoord dat het zo een genre ging zijn, dus kon al niet meer mis gaan eigenlijk :D

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #84 on: July 22, 2015, 08:45:09 PM »
enkel de zondag geweest, en twas weer top voor mij. Met een heel klein beetje twijfel alleen vertrokken metn trein op zondag, ma vanaf dak toekwam wast weer 'thuiskomen'.
kga mij er toch een schedule bij moeten pakken om de dag wa te reconstrueren  :D

Begonnen op mainstage, Tikken Jah fakoly, goeie afrikaanse reggae, kwam er wel minder door als vroeger op die andere buitenstage op zondag imo. Dan naar de dub corner, wat toch wel vet was, cool dat reggaebus ook eigen stage'ke kreeg en tblaasde goe met jah free en vibronics.
Dan gaan zien na Recondite wat retevet was, vette zondagmiddagmuziek op een super nieuwe stage. Zo veel volk ook voor de zondagmiddag  :eek:.
Van Recondite een tandje lager naar Nneka, ge zag ze verre nie staan opt podium, maar een dijk van een stem. Top!
Dan via Santigold naar Dub Fx in een tjokkevolle tent, wel zot hoe die gast alleen zo'n tent volledig meekrijgt. straf!
Daarna eff chill, snoop dog van ver gezien, dien was toch wel stuk beter of de Wu paar jaar geleden, tis meer een performer.
Chinese man was ook af, niet zo vet of vorige keer dak ze zag, toen ze nog met de video en music synchroon speelden, ma toch goe optreden. Daarna Vandal, wat een goei afsluiter was, infected daarna gat niemeer gehoeven, amai, wat een bagger  :lol: effkens nog Dettman gecheckt, maar vanaf dan is den avond verzand in gezever die op de camping verdergezet werd!

DOUREUH doet et em weer, twas mss toch nie de latste keer vandejaare  :mrgreen:

Offline Neocortex

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1367
  • Karma: +51/-46
  • Kareltje
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #85 on: July 23, 2015, 02:10:13 AM »
Disagree met kritiek op Squarepusher, was nu de vijfde maal dat ik hem zag en veruit de vetste keer. Kan er ook aan liggen dat het nieuwe album beestig is. Ik stond volledig vooraan aan de hekkens (fanboy) en heb mij echt héél goed geamuseerd. Zijn basgitaarskills waren weer prima, speelde voornamelijk dingen à la de rustige stukken uit Ultravisitor. Hoorde echt bij de beste optredens die ik gezien heb.

Verdere hoogtepunten:

- Romare, prima middagzonmuziek
- Omar Souleyman !!!!!! Charisma 10/10
- Electric Wizard
- Perc, wreed wijs!
- SUNN O))) wajo dat was echt beestig, een uur lang genieten + zot grappig als een van hun speakertorens omver viel en ze even uit hun rol vielen door zo angstig naar elkaar te kijken
- Danny Brown wreed wijs
- Gojira machtig
- Julio Bashmore, thuis niet echt mijn ding maar daar was dat echt swingen
- LTGL JAWADDEEEUH, de nieuwe grote man van België, no doubt. Lefto heeft oog voor talent.
- BRNS, nice math rock
- LONE was ook echt meeeeeeeeeeegawijs, shit 'k heb eigenlijk zot veel goede dingen gezien als ik er nu zo over denk. Alleen spijtig dat de visuals niet volledig tot hun recht kwamen door lichtvervuiling.
- En dan nog een van m'n absolute hoogtepunten: AUTECHRE! Hier keek ik het meeste naar uit, en terecht zo blijkt. Ik was volledig 'in the zone', toen mijn maten mij iets vroegen antwoordde ik zelfs niet ('t enige gerief dat ik pak is muziek voor alle duidelijkheid). Een uur lang echt zot aggressieve set, en ook zo gigantisch luid - blij dat ik m'n oordoppen aanhad. Maar echt beestig, ook schitterend hoe al die bollenpakkers er constant op wilden dansen en dan altijd teleurgesteld waren toen ze hoorden dat er geen maar dan ook géén maat in zat. Mijn hoofd knetterde echt van plezier!
- James Holden en Clouds waren ook wel nog wijs.
- Nils Frahm grote ontdekking, altijd al geweten dat dat goed was maar nooit echt de moeite gedaan om actief naar te luisteren. Kreeg ook het indrukwekkendste applaus van heel Dour (of toch van wat ik zag), terecht ook wel na een uur op de piano te spelen.
- JON HOPKINS oh boy oh boy, nog zo'n extreem hoogtepunt. 't Is te zeggen: het was eigenlijk meer een 'show' dan een DJ-set, hij legde letterlijk nummer na nummer van Immunity op maar er hoorde een lichtshow bij, en 'k moet zeggen dat het héél hard de moeite was. Echt gewoon een uur lang met open mond staan kijken, volledig in trance. Was echt héél vet.
- Clap! Clap!, 'k wist op voorhand dat ik het heel wijs ging vinden en kijk: ik vond het heel wijs  :mrgreen: ook bijzonder weinig volk daar, echt zonde want die man is een talent!



Vond ik opvallend minder:

- Young Fathers, maar da's gewoon niet echt muziek om live van te genieten denk ik
- Snoop Dogg, wtf zot slecht en ook maar de helft van de tijd dat hij moest
- Infected Mushroom  :lol: :lol: :lol: :lol:
- Igorrr idd minste keer tot nu toe, ben hem gelijk een beetje beu aan het woorden  :think: 't Is ook wel altijd hetzelfde.
- Radium, denk niet dat ik op 3 handen kan tellen hoe vaak ik hem nu al zag en 't is altijd ma echt altijd zot saai. Waarom ga ik zelfs nog?
- Nina Kraviz niet kunnen zien omdat er daar meer volk stond dan aan de Ka'aba
- And So I Watch You From Afar, niet echt wat ik ervan verwacht had
- GUTS live band, mijn maten wilden dat zien maar echt heel heel hard niks voor mij, na 10 minuten weggegaan om naar de shopkes te kijken  :lol:

Offline Jizzzle

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1050
  • Karma: +56/-56
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #86 on: July 23, 2015, 02:51:47 PM »
Squarepusher gaan checken, vet qua geluid maar niet echt een vette show, hij trok hem echt niets aan van het publiek en deed gewoon z'n ding. Laatste 15 min dan op zijn gitaar beginnen spelen. 'k verwachte dat hij nummers a la come to daddy live ging spelen maar nee... teleurstellend.
waarom zou squarepusher come to daddy spelen? :think:
Ik bedoelde natuurlijk "Squarepusher - Come On My Selector "  :shifty:

Offline wooder

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 309
  • Karma: +22/-24
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #87 on: July 23, 2015, 06:19:11 PM »
Squarepusher gaan checken, vet qua geluid maar niet echt een vette show, hij trok hem echt niets aan van het publiek en deed gewoon z'n ding. Laatste 15 min dan op zijn gitaar beginnen spelen. 'k verwachte dat hij nummers a la come to daddy live ging spelen maar nee... teleurstellend.
waarom zou squarepusher come to daddy spelen? :think:
Ik bedoelde natuurlijk "Squarepusher - Come On My Selector "  :shifty:

Gemixed met "Hard normal daddy" :D

Offline Kevin

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3112
  • Karma: +24/-24
  • TRIPle - SCHTAMPF
    • Soundcloud
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #88 on: July 23, 2015, 08:06:54 PM »
Veel volk of ni, voor Nina moet ge er u toch doorwringen ze! Sowieso één van de toppers van Dour dit jaar, amai wa ne set!

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: 15-19/07/15 - Dour Festival @ Dour
« Reply #89 on: July 24, 2015, 09:50:45 PM »
"In totaal werden al 2,758 kilogram cannabis, 1.308 xtc-pillen, 22 LSD-pillen, 136 gram MDMA, 83,6 gram cocaïne, 335 gram speed, 14 gram hallucinogene paddenstoelen, 2 gram heroïne, 30 gram hasj, 42 gram ketamine, 690 LSD-zegels, 10 gram amfetaminen en 9 gram van het kruid Salvia Dinivorum in beslag genomen."

:mrgreen:

http://www.demorgen.be/muziek/politie-neemt-grote-hoeveelheden-drugs-in-beslag-tijdens-dour-a2398806/

al 2000 pillen en 8 dealers gevonden voor de start van tomorrowland
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150724_01789419

afschaffen die handel  :hand:

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal