collapse

* Recent posts

Author Topic: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour  (Read 22126 times)

Offline Kira

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 403
  • Karma: +2/-2
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #195 on: July 22, 2009, 11:18:18 AM »
Vrijdag toe gekomen, gelukkig hadden enkele vrienden nog een plaatsje over op camping A, zalig!
Ze waren daar heel goe geïnstalleerd, buren vielen heel goe mee als je het in dour-stijl bekijkt, wel plots 2 potters die het nodig vonden om elkaar te bevredigen buiten hun tent  :sick:

Eerst een stukje Sepultura gezien, mo dan erna vlug naar Tokyo Ska Paradise, da was echt de max! leuk sfeertje. Even later Babylon circus gezien. Heb hen ondertussen verschillende keren zien optreden en vond het deze keer wa minder. Muziek stond te stil naar mijn mening en die 'swung' zat er lik nie in.

Later op de avond op camping C beland voor een tequila-avondje, daardoor wa groepen gemist dak eigenlijk wel wou zien, mo soit, twas geestig! Uiteindelijk toch nog een stukje gehoord van Richard Devine en daarna Bogdan Raczynski. Zijn muziek was wel goe, kheb daar gedanst tot en met!! Kvond hem wel nogal een ferm attentiehoertje en hij had eigenlijk echt geen werk dervan gemaakt om ne goe set in elkaar te steken, mo toch was de muziek goe en heb ik er enorm van genoten!

Zaterdag was voor mij ne rustdag, nie veel gezien opt plein, me wel geamuseerd op camping B.

Zondag stukje gezien van de jeugd van tegenwoordig, maar daar echt nie lang gebleven. tstond veel te veel volk naar mijn gedacht en toen maar naar de heideroosjes geweest, vond ik goe!
Plots een ferme regenbui, vlug een tent in gevlucht. An Albatross moest daar optreden, kdacht van amai, die gaat content zijn dat er hier zoveel volk staat. Mo toen dat die groep begon, miljaar, wa was da, zo'n lelijk gekrijs! Iedereen weer naar buiten, ook al wast nog ferm aant regenen  :clap:
Later Anthony B gezien, enkele hele goe hitjes gespeeld, twas super! Erna Israel Vibration, da was ook wel weer dik in orde.Vervolgens een klein stukje gezien van Crystal Castles, kende ik nie, mo klonk wel goe.
's Avonds Jamie Lidell gezien, vond ik echt heel goe!!!
toen dat da gedaan was, daar gebleven (= een uur wachten) helemaal vooraan gaan staan, klaar voor aphex & hecker. Ik vond hun set gewoon subliem!! zachtjes opbouwen en gaan! Man, kheb der enorm van genoten, wicked visuals ook, twas het zo waard om daar een uur in de regen te staan w8en.
erachter een klein stukje van Tim Exile gezien en derna Venetian Snares. vond het niet zo super zoals iedereen hier zegt, mo twas wel ça va.
5 elements of Hip Hop gemist, ongelooflijk, ze spelen dan 5 uren en toch geen tijd gehad om even daar naartoe te gaan...

Voor de rest me massaal geamuseerd op de camping! Flikken en stewards op de camping had ik echt geen last van. Sommigen hadden daar zelf 't een en 't ander gepakt en liepen rond met ketten van ogen. Dopjes van flessen vond ik nie zo erg.
Voor de rest weer heel zotte dingen gezien, mo das dour zeker hé.
sowieso een van de betere dour-jaren voor mij! kmis het echt al  :(

edit: toch ook echt wel ferm core gemist wi!!
« Last Edit: July 22, 2009, 11:51:07 AM by Kira »

Offline Trash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1258
  • Karma: +3/-3
  • MeowW ^^
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #196 on: July 22, 2009, 11:21:59 AM »
allright, kbegin eindelijk weer wa nuchter te peizn, ben dr wel nog nie dorr hehe
kvond in ieder geval super, enkel namen onthouden v int begin
amenra, sepultura, walls of jericho, dillinger escape plan, allemaal chapeau
vanaf daar komt et al blurry, veel goe dingen gezien/gehoord ma echt nie mji
weten wa dat was.
kben daar wel mijn stem voor n paar dagen kwijtgeraakt samen met mijn goed gehoor haha
(Trashken kan dr v meeklapn ;) )


met herhalingen voor n tijdje, bij deze @ Trashken :   :hippy:


volgend jaar aajt

 :slayer:



kben ook me stem kwijt geweest, kben zelf na ehbo geweest achter pastillen, me codeine wi, kwaamn der scheef van  :slayer:
tgoh tis idd voor herhaling vatbaar wi  ;) :lol:
mo how zeg, twas tog geestig zo ronddooln  :rofl:

Offline kros

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 456
  • Karma: +8/-8
  • i told you i was harcore
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #197 on: July 22, 2009, 06:45:10 PM »
tsjoepsels van uw drank deraf?? zelfs geen waterfles mogen meepakken op terrein met dop? doet es normaal zeg! geen alcohol op de wei (nie da ge nie kon smokkelen natuurlijk) maar zelf gene korten verkopen? drank weer verduurd, bandjes controleren op laatsten ochtend als er niks meer te doen is, en echt lastige security mensen -> organisatie is toch wel een heel eind lager gevallen dan vroeger zenne  :down:
wel wa klote georganiseerd... flikke overal zelfs op de wei.. die dopkes die van flesse moeste? sloeg op nix.. en da ze uw bandjes afknipte als ze u op de berg of in het meer zagen.. maja

Blame herman scheuremans,
live nation is in organisatie gekomen en alles wordt duurder, security overal(totdaartoe) en nu wordt de politie ingezet zelf in de freaking camping? cava vo rond festival enzo ma op fweide en camping?
allez het zoveelste festival die de werchter tour opga...
dour was goed tot twee jaar geleje sindsdien ist alleen mr commercieler,absurder,duurder en overbevolkt geworden
mr feit is, altijd zelf de echte dour spirit erinhoude en tes altijd bomme
dour was ondanks alles GEWELDIG
woensdag: héél mijn zak geript, AAAAL mijn kleren, handdoeken, bikini's, alles behalve mijn portefeuille...
je moet da mar es tegekome...sucke vo dood! ma gelukkig van de portefeuille


euhm, ken al ieder jaar politie zien rondlopen wi op de camping, en ik kom er al van in de jaren 90
ma ge moogt daar bij wijze van spreken tegen dek liggen en ondertussen 1 rollen ze gaan u gerust laten
bedoel der worden dingen geript welja tis ma normaal zeker dat er politie rondloopt
als ze daar rondrijden met under auto worden  ze soms uitgelachen en geprovoceerd door de camping wel ze laten het gewoon gebeuren ze weten zij ook wel hoe het zit wi ginder
tis nen festival met massas volk welja der zijn daar flikken nodig ja en die zijn er altijd geweest en zijn er nie nu opeens
vroeger zijn der zelfs massas rellen geweest tussen flikn en punkers etc
nie dak er heel vroeger bijwas ma tging er soms wel wa zwaarder aan toe alsk de verhalen hoor


en livenation ik heb da al verschillende keren gehoord ma kheb al evenveel gehoord dat da geen waar is
hierover gaak me nie uitspreken, ik weet het niet, ik vraag het me dus wel af, ma kdenk van nie


kga ier anders nie die org zitten ophemelen, ken ook miserie gehad met security aan ingang camping (mannen van de plaatselijke motoclub) doordat een vriendin nie op camping geraakte en 3 uur moest wachten voe nen bandje te kopen, ben ook bijna mn bandje erdoor kwijtgespeeld omdak mn gedacht zei

ma ksnap toch wel veel ook wi, kzou kik daar ook nie graag staan controleren ze,



ma bottomline is tis nog altijd fucking dour en je hebt daar imo toch wel ferm veel vrijheid en aj die camping vergelijkt met andere festivals welja...

ma van die dopsels op flessen cola dat ze dat er aftrekken das dus idd zwaar schaamtelijk echt
nie dak der kik last van gehad heb, ken daar gin1 cola gekocht
« Last Edit: July 22, 2009, 06:47:22 PM by kros »
now that's an example of how to use humor to get your point across - in an agreeable way

www.bugklinik.com

Offline dark_ikkeuh

  • Master of YU
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 11028
  • Karma: +141/-140
    • http://soundcloud.com/dafreeze
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #198 on: July 22, 2009, 06:50:17 PM »
gewoon dopsel in u zakken steken en ge hebt er totaal geen last van :biggrin:

Offline Trash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1258
  • Karma: +3/-3
  • MeowW ^^
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #199 on: July 22, 2009, 07:22:51 PM »
gewoon dopsel in u zakken steken en ge hebt er totaal geen last van :biggrin:

tisda :)

Offline Bungholio

  • Into The Black
  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 9376
  • Karma: +317/-500
  • cassé composé
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #200 on: July 22, 2009, 07:52:40 PM »
gewoon dopsel in u zakken steken en ge hebt er totaal geen last van :biggrin:

tisda :)

tjah tis ook enkel mijn eerste (quasi volledig gevulde en perfect gemixte) 2liter fles vodka orange dak ginder in 5 minuten heb moeten opzuipen zenne ;)
Le prix de la liberté c'est la parole des imbéciles

Offline Trash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1258
  • Karma: +3/-3
  • MeowW ^^
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #201 on: July 22, 2009, 08:11:43 PM »


tjah tis ook enkel mijn eerste (quasi volledig gevulde en perfect gemixte) 2liter fles vodka orange dak ginder in 5 minuten heb moeten opzuipen zenne ;)

te gesmaakt, thx fréke :)
volgende keer brengkik ze mee den wodka :)

en jaat was wel perfecte smaak wi moet ik zeggen :)

Offline joene

  • CELL Donors
  • Hero Member
  • *******
  • Posts: 4144
  • Karma: +202/-217
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #202 on: July 22, 2009, 08:33:12 PM »
kvond et beire, super geamuseerd van woensdagochtend tot maandag(na)middag  :slayer: Goei muziek gehoord, maar niet echt geniale uitschieters. Dour wordt echt wel electro-land, op bepaalde avonden moej echt niet voor de muziek gaan, maar da doe ik dan ook nie  :whistle:.  Toch blijft dour het enige festival met zoveel goeie ska, reggea, postrock, hiphop en ook goeie electronische shizzle. uitblinkers: chinese man, caravan palace, 65daysofstatic en venetian en aphex twin. Tgeluid stond wel goe voor aphex, ma ge moest up de juiste plek staan. Waar wij eerst stonden klonk et ook nie zo goe, vooral de fx van hecker, maar meer centraler had je full Richard D. James-madness  :wow:. Opbouw zat goe, veel beter of in olland, en zen acidcore upt ende (vo come to daddy) was idd supervet.

Naast de muziek bluuft dour ook wel anarchy, ook ol probeert men de dour-standard te doorbreken. Vele scheve mannen gezien, veel scheef gewist. Jammer van de rippers die den eersten avond ki up strooptoch gewist en deur uze bende, maja, tant pis zeker.

Twas BEIRE  :cheer:

Offline Dfens

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 415
  • Karma: +6/-6
    • NoisyBastards
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #203 on: July 22, 2009, 08:35:53 PM »

tis nen festival met massas volk welja der zijn daar flikken nodig ja en die zijn er altijd geweest en zijn er nie nu opeens
vroeger zijn der zelfs massas rellen geweest tussen flikn en punkers etc
nie dak er heel vroeger bijwas ma tging er soms wel wa zwaarder aan toe alsk de verhalen hoor





nie altijd geweest ze Kros, mijn eerste Dour was '95 en toen heb ek zeker 2 of 3 jaar nog
meegemaakt dat er daar absoluut geen enkele flik op de weide of camping aanwezig was.
tot het allerberuchte incident dat we op de camping n echt megabrandje aant maken waren,
toen de pompiers afkwamen en werden weggejaagd. Dr werden ganse WC-koten opgesmeten,
massas tenten en massas gazepullekes.
kort daarna wilden de flikken met zwaar vertoon op de camping komen (zeker 10 combi's en
ne riot-karre) door één vd dranghekkens uit de omheining te halen.
toen is er n meute v minimum 500man beginnen smijten met vanalles, en wanneer de allereerste
combi amper erdoor reed kreeg hij dat dranghekken in de ruit gesmeten. Flikken afgetrapt...
tot het jaar drop, sedertdien altijd aanwezig.

jaja, this was efkes nice om mee te maken  :nuts: :slayer:

Offline kros

  • Backstagers
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 456
  • Karma: +8/-8
  • i told you i was harcore
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #204 on: July 22, 2009, 10:26:57 PM »

tis nen festival met massas volk welja der zijn daar flikken nodig ja en die zijn er altijd geweest en zijn er nie nu opeens
vroeger zijn der zelfs massas rellen geweest tussen flikn en punkers etc
nie dak er heel vroeger bijwas ma tging er soms wel wa zwaarder aan toe alsk de verhalen hoor





nie altijd geweest ze Kros, mijn eerste Dour was '95 en toen heb ek zeker 2 of 3 jaar nog
meegemaakt dat er daar absoluut geen enkele flik op de weide of camping aanwezig was.
tot het allerberuchte incident dat we op de camping n echt megabrandje aant maken waren,
toen de pompiers afkwamen en werden weggejaagd. Dr werden ganse WC-koten opgesmeten,
massas tenten en massas gazepullekes.
kort daarna wilden de flikken met zwaar vertoon op de camping komen (zeker 10 combi's en
ne riot-karre) door één vd dranghekkens uit de omheining te halen.
toen is er n meute v minimum 500man beginnen smijten met vanalles, en wanneer de allereerste
combi amper erdoor reed kreeg hij dat dranghekken in de ruit gesmeten. Flikken afgetrapt...
tot het jaar drop, sedertdien altijd aanwezig.

jaja, this was efkes nice om mee te maken  :nuts: :slayer:

k ja ma mischien ej gin flikken gezien, mn eersten was is 97 of 98 en dan hadk er alleszins al gezien,
ma toen wast nog heel anders é, veel minder volk, enkel camping A, 1 biertent, en nen soundsystem die daar zat hardtek te draaien tot smiddags
idd hehe ken da berucht verhaal al veel gehoord, jammer dat er toen nog gin gsm's bestonden die konden filmen tzou wel nen youtubehit zien :)
now that's an example of how to use humor to get your point across - in an agreeable way

www.bugklinik.com

Offline Trash

  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1258
  • Karma: +3/-3
  • MeowW ^^
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #205 on: July 22, 2009, 10:28:49 PM »
hardtek tot smiddags tgoh :)  :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Offline Dfens

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 415
  • Karma: +6/-6
    • NoisyBastards
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #206 on: July 23, 2009, 12:24:06 AM »
allright, kbegin eindelijk weer wa nuchter te peizn, ben dr wel nog nie dorr hehe
Toen wij toekwamen de woensdag, lag je al K.O. tegen de hekkens aan de inkom.
hardcore!  :respect:

Dour is éne lange K.O. toestand :party: :hypno: :ambulance:

Offline sjill!

  • burps
  • Backstagers
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1523
  • Karma: +89/-89
    • http://soundcloud.com/ignite303
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #207 on: July 23, 2009, 06:24:26 AM »
lol idd... zient zelf nmeer echt zitten om zowa heel dour te liggen stinke in e tent (doe ene keer bangface the weekender, en ken de luxe van in e bed te kruipen..)
ma weet nog 2j geleden, liep terug vant festivalterrein de zondagnacht peisk.. geert (dfens) was aant draaien op die toren aant marktje van dour.. leuke afsluiter... hardtek  :mrgreen: :slayer:

vo de rest, dour is survival e... altijd to the bone en onvergetelijke toestande.. ma heb het zelf wel gehad.. respect voor de mense da het blijve doen en blijven overleven  :P :P :P
-never underestimate the power of stupid people in large groups-

xtorre

  • Guest
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #208 on: July 23, 2009, 10:17:23 AM »
allright, kbegin eindelijk weer wa nuchter te peizn, ben dr wel nog nie dorr hehe
Toen wij toekwamen de woensdag, lag je al K.O. tegen de hekkens aan de inkom.
hardcore!  :respect:

Dour is éne lange K.O. toestand :party: :hypno: :ambulance:

voe joen wel jaat  :rofl:

Offline Dfens

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 415
  • Karma: +6/-6
    • NoisyBastards
Re: 16-19/07/09 Dour Festival @ Dour
« Reply #209 on: July 23, 2009, 04:51:05 PM »

ma toen wast nog heel anders é, veel minder volk, enkel camping A, 1 biertent, en nen soundsystem die daar zat hardtek te draaien tot smiddags


kzweret, die hardtek tente wa de max!!!
Jantie Mush en W-sap ebn daar ton nog ne volledige set gesmeten, ambiance
dndeen ier eeftr aan begonn, ma was zoooooo scheeeeeeef vd boln (in dien tijd é)
dak et nogal rap gestaakt heb hehehe

 :hypno:

 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal