1) Imo: (learn to) Use ableton, gezien een willekeurige handeling meestal minste tijd/moeite kost gezien de meest logische workflow (evt. zonder muziek te stoppen)haha spherical was mij net voor ;)
2) Andermans geluiden (samples) gebruiken ipv synths
3) zelf dingen regelmatig bouncen naar audio zodat ge der niemeer aan kunt prutsen achteraf :)
nog andere evt. algemenere tips?
Ik denk dat dat iets heel persoonlijks is. Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen hoe lang hij aan iets wil werken.idd
en niet te rap tevreden zijn met wat je al hebt, fout die ik veel te veel gemaakt heb in't verleden :cheersad:
massas speed pakken en ni gaan slapen :shifty: :nuts:
niks overhaasten gewoon... das mijn mening, ook ni te lang aan 1stuk (imo) aan werken want dan begint ge toestanden uit te steken en word het rap teveel...
Waarom zou je sneller willen producen?
Kzou vooral beter willen kunne producen moest ik nen artiest zijn :hippy: :hippy:
idd... solve et coagula ftw!en niet te rap tevreden zijn met wat je al hebt, fout die ik veel te veel gemaakt heb in't verleden :cheersad:
Ik denk dat de agile methodologie mss ook op muziek productie toe te passen kan zijn...tis ook beetje programmeren, structuren bouwen:
Dus eerst rap een eerste lange versie maken, dan volgende zitting alles beginnen uitwerken, dit herhalen tot resultaat = goed.
daarnaast weet ik ook nog niet of ge door samples te gebruiken sneller gaat kunnen werken.
haast en spoed is zelden goed
Why faster?! Just take your time to finish tracks, but also don't beat around the bush or you get bored of them. Every new project you start is a new experiment, handle it with care and don't rush it to make time...
Post Merge: March 01, 2010, 01:10:41 PMhaast en spoed is zelden goed
^^What he said. Take your sweet time. Drink some tea instead of coffee, add milk. :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=SQ5jTaXywuM# (http://www.youtube.com/watch?v=SQ5jTaXywuM#)
poessie:mrgreen:
daarnaast weet ik ook nog niet of ge door samples te gebruiken sneller gaat kunnen werken.
iets pikken (of kopieren) kan trager zijn als het volledig zelf te maken? :think:
daarnaast weet ik ook nog niet of ge door samples te gebruiken sneller gaat kunnen werken.
iets pikken (of kopieren) kan trager zijn als het volledig zelf te maken? :think:
het is toch niet omdat ge samples gebruikt dat ge gewoon alles klakkeloos moet overnemen? Het gaat er om wat ge met u samples doet natuurlijk he...
Tips to produce decent tracks:
ignore Dr.Drane's advise
:up:
Neenee, dat wil ik ook nie zeggen...tis uw basis die ge eigenlijk pikt en dan daar wat combinaties mee maakt en eventueel wat effecten erop zwiert. En voor de meeste feestgangers maakt dat geen worst uit natuurlijk...maar tov uzelf (enfin doe moeite die ge er voor moet doen, en de puurheid van synthese) en andere mensen die wel iets van kennen, denk ik dat het wel iets zou kunnen maken.
haast en spoed is zelden goed+1
Neenee, dat wil ik ook nie zeggen...tis uw basis die ge eigenlijk pikt en dan daar wat combinaties mee maakt en eventueel wat effecten erop zwiert. En voor de meeste feestgangers maakt dat geen worst uit natuurlijk...maar tov uzelf (enfin doe moeite die ge er voor moet doen, en de puurheid van synthese) en andere mensen die wel iets van kennen, denk ik dat het wel iets zou kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE)
ge gaat nu toch niet zeggen dat het u ook maar iets uitmaakt dat er voor de breakz van dit nummer te maken de amen break gebruikt is? (luister hieronder eens op 1:18 dat ge de amen break eens kunt horen) Of dat het "gewoon" wat variaties zijn ervan met hier en daar een effectje op.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac)haast en spoed is zelden goed+1
zou ge mss beter is doen ;)Neenee, dat wil ik ook nie zeggen...tis uw basis die ge eigenlijk pikt en dan daar wat combinaties mee maakt en eventueel wat effecten erop zwiert. En voor de meeste feestgangers maakt dat geen worst uit natuurlijk...maar tov uzelf (enfin doe moeite die ge er voor moet doen, en de puurheid van synthese) en andere mensen die wel iets van kennen, denk ik dat het wel iets zou kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE)
ge gaat nu toch niet zeggen dat het u ook maar iets uitmaakt dat er voor de breakz van dit nummer te maken de amen break gebruikt is? (luister hieronder eens op 1:18 dat ge de amen break eens kunt horen) Of dat het "gewoon" wat variaties zijn ervan met hier en daar een effectje op.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac)haast en spoed is zelden goed+1
Mija tis nie dat ik der wakker van lig ofzo he. Voor mijn part mag iedereen doen waar 'm goesting in heeft, vooral als ik der profijt uit kan halen. :mrgreen:
En tis nie alsof ik geen samples gebruik eh, ik maak vaak zelf ook samples met ne mic en af en toe rip ik hier en daar ook van andere nummers eens iets, zoals klassieke stukskes of stemmekes ofzo...maar ik bouw der nie graag een gans (of een half) nummer mee.
zou ge mss beter is doen ;)Neenee, dat wil ik ook nie zeggen...tis uw basis die ge eigenlijk pikt en dan daar wat combinaties mee maakt en eventueel wat effecten erop zwiert. En voor de meeste feestgangers maakt dat geen worst uit natuurlijk...maar tov uzelf (enfin doe moeite die ge er voor moet doen, en de puurheid van synthese) en andere mensen die wel iets van kennen, denk ik dat het wel iets zou kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE)
ge gaat nu toch niet zeggen dat het u ook maar iets uitmaakt dat er voor de breakz van dit nummer te maken de amen break gebruikt is? (luister hieronder eens op 1:18 dat ge de amen break eens kunt horen) Of dat het "gewoon" wat variaties zijn ervan met hier en daar een effectje op.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac)haast en spoed is zelden goed+1
Mija tis nie dat ik der wakker van lig ofzo he. Voor mijn part mag iedereen doen waar 'm goesting in heeft, vooral als ik der profijt uit kan halen. :mrgreen:
En tis nie alsof ik geen samples gebruik eh, ik maak vaak zelf ook samples met ne mic en af en toe rip ik hier en daar ook van andere nummers eens iets, zoals klassieke stukskes of stemmekes ofzo...maar ik bouw der nie graag een gans (of een half) nummer mee.
@1ste filmke DIKKE SCHIJF :eek:Neenee, dat wil ik ook nie zeggen...tis uw basis die ge eigenlijk pikt en dan daar wat combinaties mee maakt en eventueel wat effecten erop zwiert. En voor de meeste feestgangers maakt dat geen worst uit natuurlijk...maar tov uzelf (enfin doe moeite die ge er voor moet doen, en de puurheid van synthese) en andere mensen die wel iets van kennen, denk ik dat het wel iets zou kunnen maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=StFPu7vshU0&v=1zm0wIgmaZE)
ge gaat nu toch niet zeggen dat het u ook maar iets uitmaakt dat er voor de breakz van dit nummer te maken de amen break gebruikt is? (luister hieronder eens op 1:18 dat ge de amen break eens kunt horen) Of dat het "gewoon" wat variaties zijn ervan met hier en daar een effectje op.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac (http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=cpAsygryFwo&v=5SaFTm2bcac)haast en spoed is zelden goed+1
niet gemakkelijk
ge zijt gij nie zielig drane, ge zijt gewoon anders
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: post van de dag toch wel :rofl: :rofl: :rofl:(http://s02.qind.nl/userfiles/32/Image/logo%20hans%20anders.JPG)
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: post van de dag toch wel :rofl: :rofl: :rofl:(http://s02.qind.nl/userfiles/32/Image/logo%20hans%20anders.JPG)
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: post van de dag toch wel :rofl: :rofl: :rofl:(http://s02.qind.nl/userfiles/32/Image/logo%20hans%20anders.JPG)
Ik denk dage nie goe begrepen hebt waar mijn punt om ging.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: post van de dag toch wel :rofl: :rofl: :rofl:(http://s02.qind.nl/userfiles/32/Image/logo%20hans%20anders.JPG)
Ik denk dage nie goe begrepen hebt waar mijn punt om ging.
Ik denk dat die post er totaal niets mee te maken had :)
Ik denk da ofwel mijn webbrowser of wel mijn scherm even een vreemde bui had. Ofwel was de bacardi de boosdoener!
Goddamn waarom is het zo lekker
@1ste filmke DIKKE SCHIJF :eek:
@2de filmke: zot? alé we weten ineens wr dat den amen vandaan komt, we worde slimmer me den dag :mrgreen:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: post van de dag toch wel :rofl: :rofl: :rofl:(http://s02.qind.nl/userfiles/32/Image/logo%20hans%20anders.JPG)
Ik denk dage nie goe begrepen hebt waar mijn punt om ging.
Ik denk dat die post er totaal niets mee te maken had :)
Ik denk da ofwel mijn webbrowser of wel mijn scherm even een vreemde bui had. Ofwel was de bacardi de boosdoener!
Goddamn waarom is het zo lekker
@1ste filmke DIKKE SCHIJF :eek:
@2de filmke: zot? alé we weten ineens wr dat den amen vandaan komt, we worde slimmer me den dag :mrgreen:
The history of the amen, should be teached in high school, or be shown here before yu register! :P
Die ene break is nu zo vet nie, tis wat er mee gebeurd is dat zo vet is: 1000en platen, verschillende muziekstijlen en subgenres en miljoenen ravers, allemaal voortvloeiend uit nen simpele break van 6sec. Ik vind da fascinerend ja@1ste filmke DIKKE SCHIJF :eek:
@2de filmke: zot? alé we weten ineens wr dat den amen vandaan komt, we worde slimmer me den dag :mrgreen:
The history of the amen, should be teached in high school, or be shown here before yu register! :P
ik snap nie waarom dat die ene break zo vet zou zijn, das toch gewoon kwestie van smaak lijkt me (maar kweet dat ik der met monkey als eens over gediscussierd had en blijkbaar zou der wa speciaals mee zijn, maar ik ben sceptisch)
aanbidden nie
gewoon blij dat ier er is :cool:
aanbidden nie
gewoon blij dat ier er is :cool:
blijer voor den diene als voor de andere breaks?
just de prisonbreak was wa minder :lol:
Een simpele sample dat een break is geworden.Die ene break is nu zo vet nie, tis wat er mee gebeurd is dat zo vet is: 1000en platen, verschillende muziekstijlen en subgenres en miljoenen ravers, allemaal voortvloeiend uit nen simpele break van 6sec. Ik vind da fascinerend jaThe history of the amen, should be teached in high school, or be shown here before yu register! :P
ik snap nie waarom dat die ene break zo vet zou zijn, das toch gewoon kwestie van smaak lijkt me (maar kweet dat ik der met monkey als eens over gediscussierd had en blijkbaar zou der wa speciaals mee zijn, maar ik ben sceptisch)
Er is ook zo'n plaat met zo'n tekst er doorheen, heel verhaal over de break en dat er subculturen uit zijn ontstaan "6 seconds from 1969".ik veronderstel dat ge deze bedoelt
Als iemand trouwens weet welke dat is, let me know.
1) Imo: (learn to) Use ableton, gezien een willekeurige handeling meestal minste tijd/moeite kost gezien de meest logische workflow (evt. zonder muziek te stoppen)
2) Andermans geluiden (samples) gebruiken ipv synths
3) zelf dingen regelmatig bouncen naar audio zodat ge der niemeer aan kunt prutsen achteraf :)
nog andere evt. algemenere tips?
1) Imo: (learn to) Use ableton, gezien een willekeurige handeling meestal minste tijd/moeite kost gezien de meest logische workflow (evt. zonder muziek te stoppen)
2) Andermans geluiden (samples) gebruiken ipv synths
3) zelf dingen regelmatig bouncen naar audio zodat ge der niemeer aan kunt prutsen achteraf :)
nog andere evt. algemenere tips?
1) Imo: (learn to) Use ableton, gezien een willekeurige handeling meestal minste tijd/moeite kost gezien de meest logische workflow (evt. zonder muziek te stoppen)
2) Andermans geluiden (samples) gebruiken ipv synths
3) zelf dingen regelmatig bouncen naar audio zodat ge der niemeer aan kunt prutsen achteraf :)
nog andere evt. algemenere tips?
Koop een Korgje, maak Tek
:)
tis nu ook ni da ge zomaar kunt beslissen van efkes voor publiek te gaan spelen e :lol: maar op de meeste punten hebde meer dan gelijk!zelf e feest geven éh :)
meer pep snuiven
:clap: mufsonidd
**Beperk u in aantal samples, vst's, gear (niet altijd dingen bijsleuren). Wees creatief binnen die beperkingen. Er zijn meerdere manieren naar een bepaald geluid. Haal het onderste uit uw gear alvorens nieuwe binne te halen.
**Zet u met uw gear in de zetel (zonder afleiding internet, allé alsk samples aant knippe ben op PC dwaal ik dikwijls af toch :P). Zorg da ge uw eigen ingericht studioke hebt dat ge geen uren verliest met alles aansluiten of kabels zoeken.
**Speel zelf synths in ipv samples, kunt ze veel dieper bewerken omdat het een signaal is, spaart tijd achteraf.
** Praat niet over wat je wil maken, doe het gewoon.
** trek u niks aan van theorie, start twisting buttons! Ge geraakt zo ook al een eind op dreef op gevoel en logica, en dan kan je later eventueel gerichter dingen gaan opzoeke.
** Go out & play your music to an audience in stead of posting it on forums, recieving only lame feedback (most of the time). Ge kunt live uw muziek in de juiste setting/plaats brengen, ge hebt controle/aandacht: mensen kunnen niet verderzappen/luisteren door crappy pcboxen. Ge hebt directe feedback ook (sfeer of geen sfeer).
Ge voelt live ook beter aan waar het niet zo goed zit, en waar wel. Live gaan spelen is een spiegel voorhouden imo, na een liveset weetk meestal direct zelf waar ik meer moet aan werken.
+ door alle technische probs die ge gaat tegekome op te lossen, wordt uwe geluidskennis breder (harde maar goede leerschool soms).
+ het is interessant om op grote soundsystem uw set te horen (leert dan veel over equalizing, afmixing, plaatsing id ruimte, etc..).
+ nog honderden redenen! playing your music live on a good soundsystem is where it's all about imo!
(Maarja wie ben ik :P)
- Als je een nieuwe set hebt, hou hem van het internet af, zo voorkom je dat de mensen hem al beu zijn gehoord ;) Veel fijner om mensen omver te blazen met een nieuwe set op een vet feest dan een paar lullige comments scoren op soundcloud/cell/whatever!imho > ja en neen
- Laat nieuwe tracks aan bevriende producers luisteren, someone you know will say something usefull. Beats checking your new songtopic every 5 seconds :mrgreen:
Want shit man, krijgk echt het schijt van als mensen de sound er bijna doorblazen met hunne jackkabel gewoon uit te trekken zonder de master dicht te zetten.:whistle: :oops: :whistle: :oops: :whistle: :oops:
ik vind andere muziek genre's proberen ook een leerrijke ervaring...- Als je een nieuwe set hebt, hou hem van het internet af, zo voorkom je dat de mensen hem al beu zijn gehoord ;) Veel fijner om mensen omver te blazen met een nieuwe set op een vet feest dan een paar lullige comments scoren op soundcloud/cell/whatever!imho > ja en neen
- Laat nieuwe tracks aan bevriende producers luisteren, someone you know will say something usefull. Beats checking your new songtopic every 5 seconds :mrgreen:
als je veel boekings hebt is het idd beter om niets online te zwieren en de mensen op feesten te verrassen
heb je echter weinig tot geen boekingen dan moet je toch op een of andere manier duidelijk maken dat je er bent en dat je muziek hebt en dan is dat imho nog steeds de meest efficiënte manierWant shit man, krijgk echt het schijt van als mensen de sound er bijna doorblazen met hunne jackkabel gewoon uit te trekken zonder de master dicht te zetten.:whistle: :oops: :whistle: :oops: :whistle: :oops:
ook al eens voor gehad :oops: gelukkig zonder schade :) als ge't niet kunt formatteren kan ik er meestal niet goed mee werken :lol:
Mufson said it all, maar wel vanuit het standpunt van de live artiest. in my humble opinion is de meeste muziek die in mijn favo genres is uitgebracht nooit echt live gespeeld. Ik voel dus ook niet die drive om zelf voor een publiek te staan bvb. Oldschool he..
Spijtig genoeg is een slechte set spelen is ook een klein beetje sterven :P
Eigenlijk is dit toch maar een onnozel topic (ook al worden er hier en daar wel goede tips gegeven)
een betere titel zou bv. "tips to produce better tracks" kunnen zijn
faster producen? crank up the bpm :neutral::slayer: :mrgreen: thats the spirit :mrgreen:
massas speed pakken en ni gaan slapen :shifty: :nuts:
:pray: :hippy: :slayer:
lijkt me geschikt voor ritme, voor melodie beter md of andere poessie goa dope. :mrgreen:
Waarom zou je sneller willen producen?
Kzou vooral beter willen kunne producen moest ik nen artiest zijn :hippy: :hippy: